اصفهان؛

برنامه ریزی برای توسعه حجمی فضای سبز در اصفهان

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: امسال ذرت کاران بادرود بیش از 33 هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع برداشت می کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عبدالرضا مهدی بادی مدیر جهاد کشاورزی نطنز ،گفت: ذرت‌کاران منطقه کویری بادرود نطنز امسال 550 هکتار از زمین های خود را به کاشت ذرت علوفه ای اختصاص داده اند.

وی متوسط برداشت ذرت علوفه ای در مزارع کشاورزی این بخش کویری را 60 تن در هر هکتار پیش بینی کرد و گفت: ذرت کاران بادرود امسال بیش از 33 هزار تن ذرت علوفه ای از این مزارع برداشت و برای مصرف دامداری ها به نقاط مختلف کشور ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز تصریح کرد: کاشت ذرت علوفه ای در این منطقه از اوایل تیرماه آغاز و برداشت آن تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: هر ساله جهت تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دام، ارقام ذرت میان رس و دیر رس بنام 260و 704 به صورت یارانه ای به کشاورزان تحویل داده می شود.

بادی تصریح کرد: یکی از مشکلات امسال زارعین، کاهش شدید قیمت خرید علوفه ذرت به ازای هر کیلو یک هزار ریال است که تقریبا نصف قیمت سال گذشته است.

گفتنی است سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی در شهرستان نطنز بالغ بر 12 هزار هکتار است که حدود 7500 هکتار به زراعت و 4500 هکتار به باغات اختصاص دارد .

انتهای پیام/گ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.