بوشهر؛

دست‌یابی به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور از مهم‌ترین مزیت‎های اقتصاد مقاومتی

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام گفت : اقتصاد مقاومتی مهمترین سند و بیانگر دکترین اقتصادی ایران است که در سال های اخیر در اقتصاد کشور مطرح شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر داوود دانش جعفری در همایش اقتصاد مقاومتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: اقتصاد مقاومتی سیاست و رویه ای است که تمامی دولت ها برای استحکام کشور خود از آن استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی مربوط به تحریم ها نیست و این سند، حاصل تجربیات چندین دهه کشور در فراز و نشیب هاست و می خواهیم براساس آن آینده را به گونه ای بنا کنیم تا مشکلاتی که در گذشته با آن روبرو بوده ایم را کاهش دهیم.

مشاور اقتصاد و درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: رویکرد اقتصاد مقاومتی افزایش درون زایی درعین برون گرایی و داشتن ارتباط با دنیای بیرون است و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند ، اقتصاد مقاومتی مبتنی بر رشد اقتصاد با هدف بهبود شاخص های مقاومت اقتصادی، دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله با رویکرد جهادی، انعطاف پذیری، فرصت ساز بودن، درون زا بودن، مولد، پیش رونده و برون گرا بودن است.

دانش جعفری با بیان اینکه رشد اقتصادی در برنامه اقتصاد مقاومتی برنامه 8 درصد است گفت: در سند چشم انداز و برنامه پنجم و ششم توسعه کشور، هدف رشد اقتصادی کشور رسیدن به بالای 8درصد است که این مهم مستلزم فعالیت بسیار زیاد اقتصاد طوری که از تمام ظرفیت های موجود استفاده شود.

وی مشخص شدن جایگاه بخش خصوصی و دولتی در اقتصاد ایران، لزوم عدالت اجتماعی و انجام اموری که باعث پیشرفت اقتصادی کشور می شود را لازمه رشد اقتصادی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این همایش گفت: اقتصاد مقاومتی موضوع بسیار مهم و تاثیر گذار است که مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

دکتر علیرضا رئیسی افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از اصول و الگوهایی است که باعث شکوفایی کشورهای مستقل، اسلامی وخواهان پیشرفت و توسعه می شود.

وی پرداختن به مباحث اقتصادی و فرهنگی را بسیار لازم دانست و افزود: از دیدگاه مدیریتی زمانی که اشخاص کار خود را بدرستی به انجام رسانند و قدر زمان و منابعی که در اختیارشان قرار داده شده را بدانند در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: با وجود تمامی تحریم ها حوزه بهداشت و درمان کشور آسیب ندید زیرا از علوم پزشکی و اعمال پیچیده جراحی بی نیاز بوده ایم.

وی افزود: بیش از 90 درصد داروها در داخل کشور تولید می شود که امیدواریم با برداشته شدن تحریم ها و اجرای برنامه های پس از آن به تولید 100 درصدی دارو برسیم.

*دست‌یابی به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور از مهم‌ترین مزیت‎های اقتصاد مقاومتی

مشاور اقتصاد و درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به مزایات اقتصاد مقاومتی و تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر اجرای این مهم گفت: دست‌یابی به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور از مهم‌ترین مزیت‎های اقتصاد مقاومتی است.
 
وی با اشاره به مزایا اقتصاد مقاومتی درون زایی و پرهیز از برون گرایی را از مزایای این طرح دانست و افزود: دکترین اقتصادی ایران اقتصاد مقاومتی است و در اقتصاد کشور در سال های اخیر بیان شده است.
 
دانش جعفری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی برای شاختن آینده و داشتن آینده ای است که بدون مشکلاتی باشد که در گذشته با آن روبه رو شده ایم و فقط به مسئله تحریم برنمی گردد.
 
وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر رشد اقتصادی است و لزوم اجرای عدالت اجتماعی و مشخص کردن جایگاه بخش های خصوصی و دولتی از ضروریات آن است.
 
مشاور اقتصاد و درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برای رسیدن به رشد در زمینه اقتصاد به بالای ۸ درصد باید بسیار تلاش شود و هدف رشد اقتصادی رسیدن به این میزان از رشد است.
 
وی خاطر نشان ساخت: به توانمندی داخلی در اقتصاد مقاومتی توجه ویژه می‌شود که بسیار مهم و تاثیرگذار است.

*پزشکان متخصص به مراکز درمانی استان بوشهر اعزام می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ضمن تجهیز مراکز درمانی به امکانات موردنیاز، پزشکان متخصص و فوق تخصص به این مراکز اعزام می‌شوند.

علیرضا رئیسی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت دغدغه بیماران در حوزه درمان برطرف کرده است اظهار داشت: با اجرای این طرح ضمن اینکه در اقتصاد مردم در حوزه سلامت تحول ایجاد شد دغدغه‌های بیماران در بیمارستان‌های دولتی برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بسته‌های طرح تحول نظام سلامت به مراکز درمانی عرضه می‌شود گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ضمن تجهیز مراکز درمانی به امکانات موردنیاز، پزشکان متخصص و فوق تخصص به این مراکز اعزام می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این همایش گفت: اقتصاد مقاومتی موضوع بسیار مهم و تأثیر گذار است که مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

رئیسی اقتصاد مقاومتی را زمینه‌ساز شکوفایی کشور در ابعاد گوناگون دانست و گفت: یکی از اصول و الگوهایی است که سبب شکوفایی کشورهای مستقل، اسلامی و خواهان پیشرفت و توسعه می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه و پیشرفت کشور اجرا می‌شود افزود: از دیدگاه مدیریتی زمانی که اشخاص کار خود را به‌درستی به انجام رسانند و قدر زمان و منابعی که در اختیارشان قرار داده شده را بدانند در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت پرداخت و با بیان اینکه تحریم‌ها به حوزه سلامت خدشه‌ای نرساند خاطرنشان کرد: با وجود تمامی تحریم‌ها حوزه بهداشت و درمان کشور آسیب ندید زیرا از علوم پزشکی و اعمال پیچیده جراحی بی‌نیاز بود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
واقعا مملکت داری بلد نیستن 20 سال دیگه نصف مردم مردن .