کرمان؛

سهم نیازمندان از زکات افزایش می یابد

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: سهم نیازمندان از زکات جمع آوری شده در کشور افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مصطفی خاکسار در دیدار امروز جمعی از اعضای ستاد احیای زکات کشور با نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: در نگاه جدید شورای عالی زکات، توجه به فقرا بیش از گذشته است ، به طوریکه شصت درصد مبالغ جمع آوری شده از محل زکات صرف فقرا و نیازمندان و چهل درصد صرف امور عمرانی عام المنفعه خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی دهقان مدیرکل اموراجرایی ستاد زکات کشور هم در این دیدار فقر زدایی را سیاست اصلی این ستاد عنوان کرد وافزود: در مسیر صرف زکات ، با دقت و حساسیت خاص عمل می شود .

در این دیدار آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان احیای زکات را دارای برکات فراوان دانست و گفت: باید در زمینه توجه مردم به پرداخت خمس نیز همانند زکات تبلیغ شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان برنامه ریزی و تلاش برای ایجاد اشتغال و تهیه بسته های فرهنگی و آموزشی با محتوای مسائل شرعی مربوط به خمس و زکات را لازم دانست و با تاکید بر اهمیت حفظ کرامت انسانها افزود در بحث کمک رسانی به نیازمندان ، نباید افراد فقیر و نیازمند تحقیر شوند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سهم ، زکات ، نیازمندان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.