اصفهان؛

ضرورت تدوین برنامه جامع تفریحی برای مردم شهر اصفهان

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زيرساخت‌هاي لازم براي ايجاد مكان‌هاي متنوع فرهنگي در شهر فراهم شود.

ضرورت تدوین برنامه جامع تفریحی برای مردم شهر اصفهان

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، ندا واشیانی پور در نشست خود با مدیران مدارس پیرامون مسائل فرهنگی شهر به ویژه جوانان و نوجوانان اظهار کرد: اوقات فراغت پدیده ای است که همواره در ارتباط با خانواده ها چه کودکان، نوجوانان و جوانان و یا در ارتباط با مردان و زنان مورد تاکید و برنامه ریزی مدیران و مسئولان بوده است.

وی اضافه کرد: اوقات فراغت می تواند از یک سو مناسب ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای متفاوت و ایجاد نشاط و سلامت روانی افراد باشد و از یک سو می تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و فردی خاص شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به این موضوع اگر با آگاهی و دانش با آن مواجه نشویم و برنامه ای منظم و سنجیده و به روز نداشته باشیم، دچار مشکلات فرهنگی، اجتماعی جدی می شویم.

وی با تاکید بر اینکه اوقات فراغت تنها مربوط به فصل تابستان نیست، بلکه مربوط به تمام روزهای سال است، ادامه داد: گذران اوقات فراغت در هر فصلی از سال نیازهایی را باید برآورده کند.

واشیانی پور تاکید کرد: نیاز به استراحت و رفع خستگی، نیاز به تفریح، سرگرمی و ایجاد تنوع، شکوفایی استعدادهای فردی، شکوفایی فرهنگی، اجتماعی و بهداشت روانی از جمله نیازهایی است که با استفاده از گذران اوقات فراغت برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه حسن گذران اوقات فراغت تضمین کننده سلامت و بهداشت روانی انسان است، افزود: اشتغال مستمر بدون وقفه فکری و عملی سبب خستگی جسمی و ذهنی شده و به تدریج فرد نشاط و سرزندگی خود را از دست می دهد که این موضوع عامل مهمی در بروز بسیاری از اختلالات مانند افسردگی ها و نارسایی های جسمی و برخی بیماریهای روان تنی است.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به این موضوع ضرورت دارد که ضمن توجیه شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به اهمیت ورزش، ارزش و نقش حیاتی اوقات فراغت در چگونگی حسن گذران فرصت های آزاد شهروندان در پی تدوین برنامه جامع تفریحی برای سنین و جنسیت های مختلف در شهر باشند تا مردم مکان های متنوع تفریحی کافی برای گذرات اوقات فراغت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در ارتباط با این موضوع باید از اقشار مختلف مردم اتاق های فکری قوی تشکیل شده تا خدمات و امکانات ایجاد شده بتواند پاسخگوی اکثریت سلیقه ها و نیازهای مردم باشد، اظهار کرد: تفریح سالم و گذران صحیح اوقات فراغت می تواند بسترهای لازم رشد فرهنگی، اجتماعی را ایجاد کند.

واشیانی پور با تاکید بر اینکه شهروندان نیازمند مکان های متنوع فرهنگی برای گذران اوقات فراغت هستند، ادامه داد: در این نشست مقرر شد در تدوین طرح جامع تفریحی به استفاده معلولان از طرح های ویژه تفریحی و ایجاد امکانات و تسهیل سازی عبور و مرور آنها توجه ویژه شود.

وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد که فرهنگ مردم محلات مختلف و نیازهای ویژه فرهنگی، تفریحی آنها در نظر گرفته شود و ارزان بودن و تنوع امکانات تفریحی در شهر و ایجاد امکانات کافی برای محلات محروم به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همچنین باید به ورزش به عنوان یک تفریح توجه ویژه شود و فرهنگ سازی در این رابطه نیز صورت بگیرد.

انتهای پیام/گ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.