مصاحبه بلومبرگ:

مردی ایرانی که می کوشد میلیاردها دلار دارایی کشورش را در نیویورک زنده کند

به نوشته بلومبرگ، "حمید بیگلری" در حال حاضر مسئول رسیدگی به امور مالی ایران در نیویورک است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری بلومبرگ گزارشی از مصاحبه با "حمید بیگلری،" یکی از افراد ایرانی-آمریکایی سرشناس در حوزه امور مالی ایران در نیویورک منتشر کرد. در این گزارش آمده است: ایران هر ساله به 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد تا بتواند آسیب های یک دهه انزوا را جبران کند. 

"حمید بیگلری،" مرد 57 ساله ایرانی-آمریکایی از دانشگاه "کرنل" فارغ التحصیل شده است. وی پیشتر قائم مقام بانک بین المللی "سیتی گروپ" بود و شیوه تجارت را با چهره های سرشناسی از جمله "رابرت روبین" و " سندی ویل" آموخت. وی در حال حاضر نماینده حسن روحانی است تا به امور مالی ایران در نیویورک رسیدگی کند. بیگلری همچنین در کنفرانسها و نشستهای سرمایه گذاران و کارگزاران ایرانی در نیویورک شرکت می کند. وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 (1357) برای ادامه تحصیل، کشور خود را ترک کرد و درحال حاضر دعوتنامه ای از بانک مرکزی ایران دریافت کرده است.

بیگلری در گفتگو با بلومبرگ اعلام کرد: ایران دوران طلایی جهانی شدن را در اواخر دهه 90 میلادی تا سال 2008 از دست داد. به همین دلیل، نباید فرصت های بعدی را نیز از دست بدهد.

به نوشته این پایگاه خبری، زمانی که در کنگره در خصوص تصویب تحریم ها علیه ایران و مخالفت با توافق هسته ای بحث هایی مطرح بود، بیگلری تلاشهای زیادی برای حفظ منافع ایران انجام داد. وی نامه ای با امضای چهره های برجسته ایرانی-آمریکایی از جمله مدیران توییتر، گوگل و شرکت های معتبر جمع آوری کرد. این نمایندگان در این نامه حمایت خود را از توافق هسته ای اعلام کرده بودند.

این پایگاه همچنین متذکر شد "حمید بیگلری" در سال 2013 با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نیویورک ملاقات کرد. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار