امامی در نطق میان دستور:

ابلاغ برجام توسط رهبری، دشمن را ناکام ساخت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ابلاغ برجام توسط مقام معظم رهبری، دشمن را برای ایجاد فضای سیاسی دوقطبی ناکام ساخت.

کبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی امامی در نطق میان‌دستور امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی ابتدا شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) و شهدای کربلا را به ساحت مقدس امام زمان (عج) و نایب بزرگوار آن  مقام معظم رهبری و مردم ولایت مدار ایران تسلیت و تعزیت گفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه ابلاغ برجام توسط مقام معظم رهبری بار دیگر جایگاه بالای ولایت را در نظام سیاسی اسلامی و حکومت دینی رهنمون داد، اظهار داشت: این ابلاغیه نه تنها دشمن را برای ایجاد فضای سیاسی دوقطبی ناکام ساخت، بلکه با وجود همه حساسیت‌ها و بحث‌برانگیز بودن موضوع برجام موجب انسجام و وحدت ملی شده و فضای همدلی و همزبانی دولت و ملت را فراهم آورد.

وی با تاکید بر اینکه امید است دولت با استعانت از خداوند منان از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرد، افزود: لازم است همه با دقت در شروط مقام معظم رهبری و شرایط قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی و همچنین ملاحظات دهگانه شورای عالی امنیت ملی، در جهت اجرای برنامه جامع اقدام مشترک گام بردارند.

امامی با بیان اینکه باید از هرگونه کم‌توجهی و اهمال در فرآیند برجام  و وسوسه سیاسیون واداده پرهیز کرد گفت: دشمن در کمین است و نباید برجام بهانه‌ای برای نفوذ بیگانگان باشد چرا که اثرات و خسارات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: به فرموده امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، آمریکا هیچ‌وقت قابل احترام نبوده و نخواهد بود و باید در اجرای برجام مراقبت داشته باشیم و از نقاط قوت آن در جهت رشد کشور و حل مضعلات به وجود آمده که نتیجه تحریم‌ ظالمانه دشمنان قسم خورده کشورمان به ویژه آمریکا بوده، استفاده کنیم و نسبت به نقاط ضعف حساسیت داشته و راه‌های مقابله با نفوذ را با برنامه‌ریزی‌ و هوشیاری تمام و تقویت روحیه دینی جامعه فراهم آوریم.

نماینده گرگان گفت: تذکرم به ریاست محترم جمهوری است، جناب آقای دکتر روحانی مستحضرید که در این برهه زمانی مسئله اقتصادی از مهم‌ترین مسائل کشور است و اولویت بیشتری دارد و تحقق گشایش اقتصادی و بهبود معیشت جز با جدی‌گرفتن و پیگیری همه‌جانبه سیاست اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد بود.

امامی با بیان اینکه جناب آقای دکتر روحانی سیاست اقتصاد مقاومتی را از گفتمان و تشکیل جلسات بی‌حاصل عبور دهید و به سمت عملیاتی کردن سوق دهید، اظهار داشت: ماموریت دستگاه‌ها و نیروها را مشخص کنید و شرایط دست و پا گیر را کوتاه کنید.

نماینده گرگان تصریح کرد: با اینکه همه مشکلات را می‌دانیم چرا جدی نمیگیریم؟ چرا حساس نمی‌شویم؟ جناب آقای رئیس جمهور مگر صدای اعتراض و مطالبات مردممان را در مورد موضوع بیکاری جوانان نمی‌شوید؟ مگر از افزایش سن ازدواج خبر ندارید؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصادی که درونزا باشد و در داخل پایه‌های مستحکمی داشته باشد. بیایید این احساس را در جامعه فراگیر و تقویت کنیم. از ظرفیت‌های مستعد و نخبگان و فرهیختگان و به ویژه نسل جوان فارغ‌التحصیل استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: به تعبیری اقتصاد را مردمی و اقتصاد را مردمی کنید. جناب آقای رئیس جمهور فرصت کم و وقت دیر است، به خود بیاییم. نسبت به تشکیل اقتصاد مقاوتی علاوه بر دولت در تمام شهرستانها اقدام نماییم.

امامی سپس به ذکر مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و خواستار حل آنها از سوی مسئولان مربوطه شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار