انتشار اسناد جدیدی از ایمیل های رئیس سازمان سیا بوسیله ویکی لیکس

ویکی لیکس اسناد جدیدی از ایمیل های خصوصی رئیس سازمان سیا را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پایگاه ویکی لیکس، روز دوشنبه دو سند جدید از ایمیل های خصوصی جان برنان، رئیس سازمان سیا را منتشر کرد.

یکی از اسناد فاش شده، به پرونده ای در اکتبر 2008 ( مهر 87) باز می گردد. این سند شامل اطلاعاتی درباره "دونوان لایتون،" مأمور ویژه ای است که به عنوان مدیر برنامه تحقیقاتی شبه جزیره عربستان در بخش مبارزه با تروریسم این دفتر فعالیت می کرد.

سند دیگری نیز که ویکی لیکس منتشر کرده، عبارتست از فهرستی از نامهای 22 نفر همراه با نام، شماره تلفن، نشانی ایمیل، مکان فعالیت این افراد و اطلاعاتی درباره مجوز های امنیتی آنها، شماره تأمین اجتماعی و تاریخ تولدشان.

پس از انتخاب اوباما، برنان به عنوان دستیار وی در امور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم انتخاب شد. وی پس از استعفای ژنرال دیوید پترائوس که به سبب روابط غیر اخلاقی اش مجبور به کناره گیری شد، در مارس  2013 (اسفند 90) به مدیریت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) منصوب شد.

پایگاه ویکی لیکس، شماری از ایمیل های خصوصی جان برنان، رئیس سازمان سیا را مابین سالهای 2007 تا 2009 منتشر کرده است. ویکی لیکس وعده داده است اسناد دیگری را درباره راهبرد استراتژیک آمریکا در افغانستان و پاکستان منتشر کند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار