هنرمندان درباره تئاترشهر چه گفتند/ نوستالژی‌های تئاتر رو به نابودی است

تئاتر شهر که این روزها سالن اصلی آن تخریب شده است و همه نگاه‌ها را به ضعف مدیریت معطوف کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها خبرهایی به گوش می‌رسد و تصاویری می‌بینیم که کمی قلبمان را می‌آزارد به خصوص هنرمندانی که در عرصه هنر به خصوص نمایش زحمات بسیاری می‌کشند با فرو ریختن سقف سالن اصلی قلب تپنده شهر حرف‌هایی گفته شد که بعضی از هنرمندان علت آن را ضعف در مدیریت دانستند، عده‌ای هم بر این معتقد هستند که زودتر از این‌ها این اتفاق باید می‌افتاد، منتظرش بودیم!

این نظرها باعث شد تا نظر چند تن از هنرمندان این عرصه را بپرسیم و ببینیم نظر آنها درباره این رویداد چیست؟!

اما تمام صحبت‌ها بویی از عدم مدیریت صحیح تئاتر شهر دارد و گویا این رویداد باعث نشده تا درد و دل هنرمندان باز شود و حرف‌های ناگفته خود و بازگو کنند.

ایوب آقاخانی کارگردان تئاتر در خصوص این رویداد بیان کرد: فرسودگی سالن‌ها تئاتر شهر به تظاهر بازسازی آن و سوء مدیریت در این مجموعه بدون شک باعث این اتفاق شده است، در حال حاضر هم دوستان دقیقا نمی‌دانند که با چه پدیده‌ای مواجه هستند بنابراین در تئاتر گاه نامدیر نابلد گماشته می‌شود و گاه افراد و رفتارهای نامناسب در جاهای مختلف این مجموعه دیده می‌شود.

وی در مقایسه با کشورهای اروپایی اظهار داشت: اگر به تئاتر شهر پایتخت یک کشور اروپا برویم شما از بدو ورود تا خروج متوجه ظرافت‌ها و تفاوت‌های چنین جایی خواهید شد.

آقاجانی در رابطه با محیط اطراف نابسامان تئاتر شهر عنوان کرد: متاسفانه در محیط اطراف تئاتر شهر کنترل درستی نمی‌شود و به دلیل وجود چهره یا افرادی حوالی این مجموعه بنظر می‌رسد که محیط را ناامن کرده است که بدون شک سوء مدیریت مناسب باعث این اتفاق شده است.

آقاخانی درباره تاثیرات این رویداد روی جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: تاثیر عجیب و غریبی روی جشنواره نخواهد گذاشت و تجربه ثابت کرده است که تحت هر شرایطی مقدورات خود را تئوریزه می‌کنند و اثر مخربی نخواهد داشت.

مریم معترف کارگردان تئاتر در رابطه با این رویداد گفت: سال‌ها قبل که پیشنهاد بازسازی را داده بودند باید این کار را انجام می‌دادند تا این اتفاق رخ ندهد و تاثیرات مخربی به جای بگذارد.

وی در خصوص تاثیرات به وجود آمده روی جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: بی‌شک بدون تاثیر نخواهد بود و امیدوارم تا زمانی که این جشنواره شروع می‌‌شود مشکلات طی بشود تا با اطمینان خاطر مردم به تماشای آن بروند.

میلاد نیک‌آبادی کارگردان تئاتر  در خصوص رویداد تئاتر شهر بیان کرد: تئاتر شهر از زمان این مدیریت به یک متروکه تبدیل شده است و اجراها مبتنی بر رابطه‌بندی پیش می‌رود.

وی در این راستا افزود: مدیریت نابسامان باعث شده تا روح و روان را از تئاتر شهر بگیرد و باعث این اتفاقات ناگوار بشود.

نیک‌آبادی با بیان اینکه مدیریت در بخش فنی هم دچار مشکلات بوده است اظهار داشت: بخش فنی هم از لحاظ مدیریت ضعیف عمل کرده بود چون قبل از رویداد باید پیشگیری می‌شده و زودتر از اینها به فکر بازسازی آن می‌افتادند.

میکائیل شهرستانی کارگردان تئاتر در خصوص این رویداد گفت: طبیعتا عبور و مرور مترو در زیرساختمان‌ و ایجاد لرزش‌ها باعث فرسودگی ساختمان و پیدایش این اتفاق‌ها شده که از سوی مسئولان می‌بایست پیگیری می‌شد از طرفی وجود این رویداد باعث شده تا این محل را جای نامناسبی برای اجرای نمایش قلمداد کنم.

وی با بیان اینکه دیر یا زود با یک حادثه ناگهانی دیگر هم مواجه خواهیم شد اظهار داشت: زودتر از این‌ها توقع داشتم این اتفاق رخ دهد و نمی‌دانم که از لحاظ مهندسی تعمیر آن چگونه خواهد بود اما تئاتر شهر ساختمانی است که در حال تبدیل شدن به میراث فرهنگی است و متاسفانه با ندانم کاری‌ها باعث خراب شدن آن می‌شوند.

شهرستانی در رابطه با استاندارد نبودن سالن‌ها بیان کرد: شاید اتفاق خوبی که در این مدت افتاده، تعمیرات و بازسازی تالار مولوی بوده که به یک سالن استاندارد تبدیل شده است.

وی در راستای تاثیرات منفی آن روی جشنواره فجر مطرح کرد: من اگر به جای مسئولان بودم از آن سالن استفاده نمی‌کردم چون به مراتب تاثیرات منفی خود را روی جشنواره خواهد گذاشت از طرفی اگر اتفاق ناگواری برای کسی روی دهد هیچ کس جوابگو نخواهد بود.

شهرستانی در ادامه افزود: از نظر من آن سالن برای اجرای نمایش مناسب نیست و از اتفاقات افتاده هم خیلی نباید تعجب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار