"برگرکینگ" آمریکا هم رسماً وارد ایران شد + سند

شرکت برگرکینگ، رقیب آمریکایی مک دونالد در ایران با تابعیت آمریکایی ثبت شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت برگرکینگ نام برند فست فود آمریکایی و رقیب شرکت مک دونالد است که بر اساس اسناد روزنامه رسمی کشور، در ایران ثبت شده است.

نکته جالب در ثبت این شرکت، مالکیت با تابعیت آمریکایی است. ورود کالاهای مصرفی آمریکایی یا هر کشور دیگر علاوه بر اینکه باعث خروج  ارز زیادی از کشور شده، باعث ورود فرهنگ و سبک زندگی غربی به کشور می‌شود.

بر اساس سند زیر، بر گفته شده از روزنامه رسمی کشور، این شرکت در بهمن ماه سال گذشته در ایران ثبت شده است.


شعبه‌هایی منسوب به این برند در بازار ایران مشاهده می‌شود اما هنوز مشخص نیست که آیا نمایندگی اصلی این برند بوده یا صرفا اقدام به نصب تابلو کره اند.

براساس قانون صنفی، یک شرکت خارجی در صورتی می‌تواند مجوز صنف را از اتحادیه‌ها و وزارت صنعت دریافت کند که مقدمات لازم را برای دریافت تابعیت طی کرده  و مجوز کار داشته باشد. علاوه بر این، مجوز‌های صنفی برای کالاهای بادوام و غیر مصرفی صادر می شود.

پیش از این خبرهایی مربوط به ثبت شرکت مک‌فلری و کی‌اف سی آمریکا در ایران منتشر شده بود.


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
به هر حال هیچ شرکتی که منسوب به امریکایی ها است نباید در ایران ثبت شود مگر نمی دانید وقتی بخواهند ورود کنند از طرق مختلف وارد می شوند علی ایحال خواهش دارم مواظب باشید یک نگویید چه زود دیر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
بگذار شرکتهای آمریکایی بیایند ما که راه اختلاس را بلدیم همشون را اختلاس میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
در برخی موارد افراد سودجو اسم و آرم شرکتهای معروف را قبل از شروع فعالیتشان در ایران ثبت می کنند و زمانی که شرکت مذکور قصد شروع به کار دارد ، متوجه میشود که قبلا" شخصی حقیقی یا حقوقی این اسم را ثبت کرده است. شرکت مذکور مجبور می شود تا با آن شخص با پرداخت مبلغی معمولا" گزاف توافق بر انتقال حق مالکیت کند. این مورد بیشتر برای شرکتهایی که احتمال فعالیت آتی در ایران دارندیش می آید. همین مورد در مورد یک شرکت ترکیه ای در ایران پیش آمده بود. و در موردی مشابه یک شخص ایرانی اسم و برند یک شرکت ویتنامی کتانی و لباس را در دوبی ثبت کرده بود که شرکت مذکور مجبور به پرداخت بهایی گزاف به این فرد شد.