کرمانشاه؛

دانشگاه‌ صنعتی‌ کرمانشاه و رشته‌های کاربردی جدید

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: این دانشگاه دارای رشته های مطابق با نیاز بازارکار است که مردم خیلی با آنها آشنا نیستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان؛ از کرمانشاه؛ علی اکبر اختری گفت: در حال حاضر دانشگاه صنعتی کرمانشاه در مقطع کارشناسی دارای 12 رشته است که حداقلپنج رشته آن خیلی مورد شناسایی مردم استان نیست، در حالیکه این رشته ها با نیاز بازارکار استان مطابقت دارند.

وی افزود: رشته راه‌آهن یکی از این رشته هاست که خیلی مورد استقبال ورودی های جدید استان قرار نگرفته است.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: رشته دانشگاهی راه‌آهن تنها در معدود دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه شده که یکی از آنها دانشگاه صنعتی کرمانشاه است.

اختری با بیان اینکه رشته راه‌آهن در مورد برنامه ریزی حمل و نقل است، اظهارکرد: در این رشته، هم عمران وجود دارد، هم به صنایع ربط دارد و هم به رشته مهندسی کنترل برق ارتباط پیدا می کند و در مجموع یک رشته کامل دانشگاهی است.

وی تاکید کرد: اگر راه‌آهن غرب کشور به ثمر بنشیند باید توسط فارغ التحصیلان رشته راه‌آهن مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین آینده شغلی روشنی دارد.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: یکی دیگر از رشته های جدید این دانشگاه، رشته علوم مهندسی گرایش محاسبات است که این رشته نیز یک رشته بین رشته‌ای مابین ریاضی و مکانیک است که در واقع این رشته، روشهای حل محاسبات را توسعه می دهد.

وی در ادامه از رشته علوم مهندسی زیست محیطی به عنوان یکی دیگر از رشته های جدید این دانشگاه یاد کرد و افزود: این رشته نیز آمیخته ای از دو رشته ریاضی و عمران است.

اختری تصریح کرد: رشته علوم کامپیوتر نیز از دیگر رشته های موجود دانشگاه صنعتی کرمانشاه است که این رشته ترکیبی از دو رشته سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.