واشینگتن پست:

پلیس آمریکا 800 نفر را در کمتر از یکسال به ضرب گلوله کشته است

روزنامه واشینگتن پست در گزارشی اعلام کرد پلیس آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی، 800 نفر را به ضرب گلوله کشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه "واشینگتن پست" روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد 800 نفر از ابتدای سال 2015 بر اثر تیراندازی پلیس آمریکا جان خود را از دست داده اند.
این روزنامه نوشت: با ادامه رشد این آمار، خشم جامعه به سبب استفاده نیروهای امنیتی از سلاح گرم افزایش یافته است. طبق اعلام واشینگتن پست، نیمی از این تعداد، از سفید پوستان بودند و قربانیانی که دارای ریشه های آفریقایی هستند، یک چهارم این آمار را تشکیل می دهند. همچنین سایر قربانیان از کشورهای آمریکای لاتین هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: قربانیان 74 درصد این کشتارها، یعنی در 595 حادثه، از سلاح های گرم استفاده کرده و یا به پلیس و یا شهروندان عادی حمله ور شده اند.

همچنین در 242 حادثه، نیروهای پلیس افرادی را که سلاح خود را بسوی شخصی دیگر نشانه گرفته و یا تهدید به تیراندازی کرسیاه پوستانده اند- بدون آنکه تیراندازی انجام شده باشد- به قتل رسانده اند. در 205 حادثه، نیروهای پلیس به کشتار غیرنظامیان در "شرایط نامشخص" اقدام کرده اند  که از جمله آنها حوادثی است که قربانیان به پلیس حمله نکرده اند. این روزنامه اعلام کرد دو نوع از حوادث اخیر سبب توجه رسانه ها به شکل ویژه شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار