سلاطین دروازه‌های اروپا

در این گزارش قصد داریم به معرفی دروازه‌بانانی بپردازیم که در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا توانسته‌اند بارها دروازه تیم خود را بسته نگه دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، دروازه بان‌هایی بوده‌اند که در موفقیت تیم‌های خود سهم بسیار داشته‌اند این دروازه‌بانان با واکنش‌های به موقع و خوب خود مانع فروپاشی دروازه تیم خود شده‌اند و در پیروزی‌ها و یا حتی کم رنگ شدن شکست تیمشان نقش ایفا کرده‌اند.
 
در این میان دروازه بان‌هایی هم بوده‌اند که در مسابقات معتبر لیگ قهرمانان اروپا موفق شده‌اند در چندین مسابقه مانع باز شدن دروازه خود شوند.
 
در این گزارش تصمیم داریم به معرفی دروازه‌بان‌هایی بپردازیم که در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین کلین‌شیت را داشته‌اند.
 
1- ایکر کاسیاس
 

تا قبل از دیدار سه شب پورتو پرتغال در برابر نماینده رژیم اشغالگر قدس که با پیروزی 0-2 تیم پرتغالی به پایان رسید، سنگربان اسپانیایی این تیم موفق شده بود در 50 بازی لیگ قهرمانان اروپا دروازه خود را بسته نگه دارد و از این نظر با ادوین فان درسار برابر بود، اما او در برابر مکابی نیز کلین شیت کرد تا رکورد 51 بازی بدون گل  خورده را از خود به جای بگذارد و از این نظر رکورددار شود.
 
دروازه بان با تجربه پورتو که تابستان امسال از رئال‌ماردید به این تیم پیوست 3 بار در لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های 2000، 2002و 2014 به عنوان قهرمانی دست یافته است.
 
2- ادوین فان درسار
 
این دروازه‌بان هلندی سال های طولانی به همراه آژاکس آمستردوم و منچستریونایتد انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته است و همانطور که پیشتر گفته شد او موفق شد در این رقابت‌ها 50 بار دروازه خود را بسته نگه دارد.
 
3- ویکتور والدس
 
دروازه بان اسپانیایی منچستریونایتد که اکنون در این تیم مغضوب لوئیس فن خال سرمربی هلندی شیاطین سرخ قرار گرفته در سال‌های نه چندان دور یکی از برترین‌های لیگ قهرمانان اروپا بود.
 
او در تیم قدرتمند بارسلونا که در سال های 2006،2009 و 2011 فاتح لیگ قهرمانان شد، نقش کلیدی ایفا کرد.
 
والدس سابقه 45 کلین شیت را در کارنامه دارد.
 
4- پیترچک
 
دروازه بان تیم ملی فوتبال چک که تابستان سال جاری پس از سال‌ها حضور در چارچوب دروازه چلسی از این تیم جدا شد و به آرسنال پیوست، در لیگ قهرمانان اروپا 45 بار دروازه خود را بسته نگه داشته است.
 
اوج کار او در سال 2012 و در جریان پیروزی چلسی در برابر بایرن‌مونیخ بود.
 
5- جان لوئیجی بوفون
 
این سنگربان نامدار ایتالیایی در رقابت‌های معتبر لیگ قهرمانان اروپا 37 بار کلین‌شیت کرده است اما شاید باور کردن این مسئله سخت است او هرگز نتوانسته قهرمان این رقابت‌ها شود.
 
بوفون دو بار به همراه یوونتوس به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافته اما هر دو بار در راه فتح جام ناکام مانده است که آخرین آن همین فصل گذشته بود که یووه در فینال 1-3 مغلوب بارسلونا شد.
 
سال‌های قبل تر نیز بیانکونری‌ها در سال 2003 در فینال، در ضربات  پنالتی در برابر آث‌میلان شکست خورد.
 
6-دیدا
 
دروازه بان 41 ساله برزیلی اکنون برای تیم باشگاهی اینترناسیونال کشورش بازی می کند، او که به همراه تیم آث‌میلان طی سال‌های 2003 و 2007 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است، در این رقابت های مهم و معتبر 34 بار دروازه خود را بسته نگه داشته است.
 
7- اولیورکان
 
سنگربان سابق تیم ملی فوتبال آلمان سال‌ها با بایرن‌مونیخ در سطح اول فوتبال اروپا بازی می کرد او در دوران دروازه بانی خود 8 بار با باواریایی‌ها فاتح بوندس لیگا شده است.
کان که یک بار با بایرن‌مونیخ در سال 2001 در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شده، 33 کلین‌شیت را در کارنامه دارد.
 
8- مانوئل نویر
 
دروازه‌بان جوان بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان، در لیگ قهرمانان اروپا 29کلین شیت را ثبت کرده و با توجه به جوانی‌اش هنوز فرصت زیادی دارد تا رکورد خود را بهبود ببخشد و به کسانی که جلوتر از او هستند برسد و یا حتی از آنها سبقت بگیرد.
 
نویر در فینال سال 2003 در پیروزی بایرن بر دورتموند نقش کلیدی را ایفا کرد.
 
9- سانیتاگو کانیزارس
 
دروازه‌بان کهنه کار والنسیا یکی از اعضای اصلی این تیم بود کمه در دو فینال پیاپی در سال‌های 2000 و 2001 شکست خوردند، او در لیگ قهرمانان اروپا 27 کلین شیت را دارد.
 
10- پپه رینا
 
این دروازه‌بان اسپانیایی بار دیگر به ناپولی برگشته است او مدت کوتاهی را در بایرن مونیخ سپری کرد و در لیگ قهرمانان سال 2007 لیورپول را به فینال رساند اما در فینال مغلوب آث میلان شدند.
رینا 22 کلین شیت را در سابقه خود دارد.
 
11- ینس لمان
 
سنگربان سابق آرسنال در فصل 2005- 2006 که تیمش فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شد،7 بازی پیاپی دروازه‌ خود را بسته نگه داشت ولی در فینال در برابر بارسلونا تن به شکست داد.
لمان در مجموع 22 بار در لیگ قهرمانان اروپا کلین شیت کرد.
 
12- فابیان بارتز  
 
دروازه‌بان نام آشنای فرانسوی که با تیم ملی  کشورش قهرمان جام جهانی شده است، با تیم‌های موناکو، منچستر یونایتد و المپیک مارسی در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته و موفق شده  است 21 بار دروازه خود را در این مسابقات بسته نگه دارد.
 
13- ویتور بایا
 
دروازه‌بان پرتغال، با عملکرد عالی خود در فصل 4/2003، پورتو را به عنوان قهرمان اروپا رساند و به دنبال قهرمانی پورتو او به عنوان برترین گلر رقابت‌ها شناخته شد، او یک بار هم در فصل 3/2002 قهرمان  جام یوفا شده است.
ویتور بایا 21 بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کلین شیت کرده است.
 
14- ژولیو سزار
 
این دروازه‌بان برزیلی با اینتر میلان در فصل 10/2009 قهرمان اروپا شد، اما به تدریج از روزهای خوب خود فاصله گرفت و پس از ناکامی در لیگ‌های انگلیس و کانادا به بنفیکا برگشت و با این تیم بار دیگر در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد.
او رکورد 20 کلین شیت را در  لیگ قهرمانان در کارنامه دارد.
 
15- یرزی دورک
 
دورک بیشترین شهرت خود را مدیون حضور در لیورپول و در مهار ضربات پنالتی سال 2005 در فینال لیگ قهرمانان اروپا است، که لیورپول را در استابنول به عنوان قهرمانی اروپا رساند.
این سنگربان لهستانی 20 بار در لیگ قهرمانان اروپا کلین شیت داشته است.
دورک با رئال مادرید یک بار قهرمان لالیگا و یک بار قهرمان کوبا دل ری شده است.
 
16- گئورگی کوپه
 
این دروازه‌بان فرانسوی در  چارچوب تیم لیون 7 فصل پیاپی بر لیگ فرانسه سلطه داشت و از بازیکنان اصلی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا است.
او رکورد 19 کلین شیت را در کارنامه خود دارد.
 
17- هلتون آرودا
 
این دروازه‌بان برزیلی که اکنون 27 ساله و به پایان دوران بازی خود نزدیک شده است با پورتو پرتغال ده سال در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته و 19 کلین شیت را از  خود برجای  گذاشته است.
 
18- آنتونیس نیکی پولیدیس
 
دروازه‌بان سابق تیم ملی یونان که در قهرمانی این تیم در رقابت‌های یورو 2004 نقش پر رنگی ایفا کرد، از تابستان سال 1989 تا سال 2011 در ترکیب تیم‌های المپیاکو و پاناتینایکو در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت او در  این رقابت‌ها 18  کلین شیت داشته است.
 
19- خوزه مولینا
 
دورازه بان تیم‌های والنسیا، آتلتیکو مادرید و دیپورتیولاکرونیا که به  همراه آتلتیکو مادرید در فصل 6/1995 و به همراه دیپورتیو در فصل 2/2001 قهرمان کوپا دل ری شد، در لیگ قهرمانان اروپا 18 کلین شیت داشته است.
او در  حال حاضر مربی تیم فوتبال ویارئال است.
 
20- فرانچسکو تولدو
 
دورازه‌بان ایتالیایی انیتر میلان و فیورنتینا در سال‌های آغازین قرن 21 از بهترین‌های فوتبال در پست دروازه‌بانی بود.
او در سال 2000 با اینتر میلان نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و به دلیل عملکرد درخشان در تیم منتخب این رقابت‌ها جای گرفت.
تولدو 17 کلین شیت در لیگ قهرمان اروپا دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار