جروزالم پست: ایران موضع خود را در خصوص آزادی گروگان های آمریکایی تغییر نمی دهد

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت ایران حتی پس از اجرایی شدن توافق هسته ای، قصد ندارد گروگان های آمریکایی را آزاد کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، امتناع ایران از آزادی گروگان های آمریکایی باعث ایجاد شک و شبهاتی شده است؛ زیرا برخی منتقدان معتقدند توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و کشورهای 1+5 که در ماه تیر به امضا رسید، باید به ورود مجدد این کشور به جامعه بین المللی کمک کند.
"باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرد: پیش بینی می کنم ایران برای بهبود روابط سازنده با جامعه بین المللی گام هایی رو به جلو بردارد."

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست همچنین نوشت انتظار می رود ایران پس از اجرایی شدن توافق هسته ای و آزاد شدن بیش از 100 میلیارد دارایی های بلوکه شده اش، همچنان موضع خود را برای آزادی گروگان های آمریکایی در این کشور تغییر ندهد.

یکی از این زندانیان آمریکایی، "جیسون رضاییان" است. این خبرنگار ایرانی-آمریکایی برای دفتر "واشینگتن پست" در تهران کار می کرد و به اتهام جاسوسی بازداشت شد.

"باراک اوباما،" نیز به دلیل بی توجهی به مسئله آزادی گروگان های آمریکایی در ایران مورد انتقاد شدید واقع شده است. "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا با افزایش انتقادها در این خصوص اعلام کرد: ما همچنان از ایران در خواست خواهیم کرد شهروندان آمریکایی را آزاد کند. اما جان کری پیشتر اعلام کرده بود توافق هسته ای ایران به هیچ وجه به آزادی گروگان های آمریکایی ارتباطی ندارد. وی حتی پس از محکوم شدن رضاییان اعلام کرد: "به نظر من تصمیم درستی بود."

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار