یاسوج ؛

اختصاص 430 میلیاردریال به تکمیل راههای روستایی کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتباری افزون بر 430 میلیارد ریال به تکمیل و افتتاح 300 کیلومتر راه ارتباطی در دست اجرا در مناطق روستایی بالای 50 خانوار این استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاان جوان از یاسوج ؛حسن فدایی  گفت: از این میزان اعتبار 200 میلیارد ریال از محل ماده 180 استانی و 230 میلیارد ریال نیز ملی است.

وی بیان کرد: 50 کیلومتر از راه های ارتباطی فرعی کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در حال تبدیل شدن به اصلی است.

فدایی اظهار کرد: بیش از 100 کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است که اعتبار مورد نیاز برای هر کیلومتر از آن بین 20 تا 25 میلیارد ریال خواهد بود.

وی بدون اشاره به آمار، عنوان کرد: برای دریافت حدود 43 درصد اعتبارات ماده 180 استانی و ملی امسال حوزه راهسازی کهگیلویه و بویراحمد موافقت اولیه گرفته شده که امید است به زودی منجر به صدور موافقت نامه شود.

فدایی ابراز داشت: در زمینه روکش آسفالت راه های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی کهگیلویه و بویراحمد اقدامات مطلوبی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده و قراردادهایی نیز در همین راستا در حال تنظیم است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمار، افزود: دولت اعتبارات قابل توجهی برای تامین قیر به منظور روکش آسفالت راه های ارتباطی نقاط مختلف کشور از جمله این استان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده که باید از چنین فرصت ارزنده ای استفاده بهینه شود.

وی گفت: باید از پیمانکاران فعال و توانمند در حوزه راهسازی کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود و برای تحقق این امر مهم نیز کمیته فنی - بازرگانی در اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل و فعال شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: این کمیته با هدف شناسایی و ساماندهی پیمانکاران متعهد و مجرب حوزه راهسازی کهگیلویه و بویراحمد و کنار گذاشتن پیمانکاران کم کار و سهل انگار چنین حوزه مهمی تشکیل و فعال شد.
فدایی اظهار کرد: از پیمانکاران حوزه راهسازی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود طرح های این حوزه را با کیفیت و شتاب بیشتری اجرا کنند.
وی عنوان کرد: مسوولان اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی لازم برای رفع مسایل و مشکلات پیمانکاران فعال و توانمند حوزه راهسازی استان را دارند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

فدایی ابراز داشت: اقدامات لازم برای اصلاح قیمت های نامتعارف و نامتناسب مناقصه های حوزه راهسازی کهگیلویه و بویراحمد در اداره کل راه و شهرسازی استان در حال انجام است.

وی چهارخطه کردن 480 کیلومتر از جاده های ورودی شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد را از مهمترین اولویت های کاری اداره کل راه و شهرسازی این استان به منظور کاهش میزان تصادفات رانندگی در راه های ارتباطی استان اعلام کرد.

فدایی افزود: اعتبارات نگهداری راه های ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد زیر هفت دهم درصد و در برخی از شهرستان های این استان نیز کمتر از نیم درصد است در حالی که استاندارد و ایده آل آن بین چهار تا شش درصد خواهد بود.

وی گفت: افزایش ایمنی جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد مستلزم رشد اعتبارات نگهداری راه های این استان بوده و همچنین شش هزار و 548 کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان 90 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر فرعی و چهار هزار و 715 کیلومتر نیز روستایی است. 

انتهای پیام /ت
برچسب ها: راه ، روستایی ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.