چند درصد از خانواده های ايرانی در معرض آسيب هستند؟

هم اکنون در خانوده های ایرانی چالش های بسياری در زمینه انسجام خانواده وجود دارد.

چند درصد از خانواده های ايرانی در معرض آسيب هستند؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛خانواده به عنوان یکی از اساسی ترین نهادهای اجتماعی قلمداد می شود و از آنجا است كه تربیت فرزندان و بالندگی جامعه آغاز مي شود اما متاسفانه بر اساس آمار در بحث انسجام خانواده وضعیت خوبی در كشور نداریم و خانواده های بسیاری اکنون از هم گسیخته هستند.

 بسیاری از زندگی ها منجر به طلاق می شود و عده ای نیز با یکدیگر زندگی می کنند بدون آنکه وظایف خانوادگی را نسبت به هم انجام دهند و در اين ميان با افزايش شبكه های مجازی، اینترنتی و ماهواره ای فرهنگ جامعه و بنیان خانواده ها بيش از پيش مورد تزلزل قرار گرفته اند و حالا مسئولان از آمار تاسف برانگيزی در مورد در معرض آسيب بودن خانواده ها خبر می دهند.

عباس قائدرحمت سخنگوی  کمیسیون اجتماعی مجلس در اين باره گفت: در حال حاضر در کشور ۳۰ درصد خانواده ها آسیب دیده، ۴۰ درصد در معرض آسیب و ۳۰ درصد نیز خانواده های بالنده هستند. در حقیقت بر این اساس ۴۰ درصد از خانواده های ایرانی در شرایطی قرار دارند که نیازمند کمک  هستند و باید به آنها آموزش لازم فرهنگی داده شود و مسائل و مشکلات اقتصادی آنها مانند بیکاری و... که منجر به فروپاشی خانواده می شود، حل شود.

وی در ادامه افزود: بر اين اساس طرح های بررسی تحکیم خانواده در مجلس در دستور کار است اما در این زمینه باید به صورت زیربنایی عمل کرد. اینکه قوانینی برای تحکیم خانواده در نظر بگیریم، قوانین اجرایی نخواهد بود، باید الزامات تحکیم خانواده مورد بررسی قرار گیرد و از این طریق تداوم يابد.

سخنگوی  کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: هم اكنون کمیسیون فرهنگی مجلس وظيفه دارد مواردی  که به بنیان خانواده آسیب می رساند را شناسایی و راهکارهای حل مشکلات را به دست آورد. همچنین باید در بخش اقتصادی این موضوع را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دهیم.

قائدرحمت تاکید کرد: یکی از اقداماتی که در لایحه بودجه سال ٩٤ صورت گرفته، همین امر بود که دولت در لایحه بودجه مبلغ یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای کمک به اشتغال و کارآفرینی به جوانان و فارغ التحصیلان در نظر گرفته بود و مجلس این رقم را به  ۴ برابر افزایش داد.

وی با اشاره به جوان بودن جمعیت کشور گفت: کشوری که دارای جمعیتی جوان است نیاز به اشتغال دارد و تا زمانی که ما نتوانسته ایم مسئله اشتغال، وام ازدواج و... را حل کنیم چطور می توانیم از جوانان توقع داشته باشیم تشکیل خانواده دهند و به سمت مشاغل کاذب نروند. ما در چنین شرایطی نیازهای اولیه را تأمین نکرده ایم و نمی توانیم از جوانان توقع داشته باشیم.

گفتني است در اين ميان  مجلس ،دولت و سایر نهادها و دستگاه ها موظف هستند در جهت بهبود و كاهش آسيب های پيش روی خانواده ها در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانند آمار طلاق و تضعیف خانواده را به حداقل برسانند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار