شکایت بانک مرکزی ونزوئلا از وب‌سایت آمریکایی

رسانه ونزوئلایی «ال‌یونیورسال» گزارش داد که بانک مرکزی ونزوئلا از وب‌سایتی آمریکایی شکایت کرد و اعلام کرد این سایت قصد صدمه به اقتصاد ونزوئلا را دارد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، بانک مرکزی ونزوئلا روز گذشته ضمن تسلیم درخواستی قضایی به دادگاه فدرالی «دلاواره» (واقع در شرق آمریکا) از وب‌سایت آمریکایی «دلار تودی» شکایت کرد و اعلام کرد که این وب‌سایت قصد تضعیف اقتصاد ونزوئلا را دارد.

شرکت حقوقی «اسکوایر پتون بوگز» که وکالت پرونده بانک مرکزی ونزوئلا در این موضوع را به عهده گرفته است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که وب‌سایت «دلار تودی» نرخ‌های نادرست ارز را در سایت‌ خود منتشر می‌کند در حالی‌که این نرخ‌ها با نرخ‌های شاخص رسمی مطابقت ندارند.    

شاکیان «دلار تودی» در این رابطه اذعان داشتند که این وب‌سایت با دروغ پردازی‌ها و انتشار نرخ‌های غیر واقعی به اقتصاد ونزوئلا ضربه می‌زند زیرا موجب افزایش فشار تورم، کاهش قدرت خرید مردم ونزوئلا و تضعیف اقتدار بانک مرکزی ونزوئلا خواهد شد.

در این راستا بانک مرکزی خواستار تحقیق و بررسی این پرونده و مقاصد مسئولین این وب‌سایت آمریکایی شدند و علاوه بر این از دادگاه آمریکایی خواستند تا در راستای توقف اقدامات تروریسم سایبرنیکی علیه ونزوئلا اقدام کند.

شاکیان علاوه بر این اذعان داشتند که هدف اصلی آن‌ها از این شکایت پایان و توقف فعالیت‌های این وب‌سایت نیست بلکه تنها از دادگاه آمریکایی تقاضا دارند که مانع انتشار اخبار دروغ و نادرست از نرخ ارز در این وب‌سایت شود زیرا بدین صورت اقتصاد ونزوئلا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

در این شکایت‌نامه نام 3 ونزوئلایی از جمله «گوستاوو دیاز»، «ایوان لوزاداسالاس» و «خوزه انریکه آلتوو لوزادا» به چشم میخورد که مسئولین اصلی پایگاه وب‌سایت «دلار تودی» هستند.

طبق گزارش‌های دریافتی این افراد توطئه‌گرانی هستند که پس از شکست کودتای ضد دولتی ونزوئلا که در سال  2002 به وقوع پیوست از کشور گریخته و به آمریکا فرار کرده‌اند.

وب‌سایت «دلار تودی» به اشتباه و یا به طور تعمدی قیمت دلار در بازار سیاه ونزوئلا را به عنوان نرخ ارز در این کشور منتشر کرده است در حالی که این نرخ غیرقانونی‌ است و علاوه بر این، 130 برابر نرخ رسمی ارز در این کشور محسوب می‌شود.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا تحت هر شرایطی از هرگونه جنگ اقتصادی علیه دولت وی در این کشور، انتقاد کرده است.             

از سال 2003 تاکنون که ونزوئلا کنترل ارز در این کشور را به دست گرفته است، ونزوئلایی‌ها برای اولین بار طی دهه‌های گذشته آزادانه به ارز آمریکا دسترسی پیدا کرده‌اند.

علاوه بر این ونزوئلا دروغ پردازی‌های روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» درباره وضعیت اقتصادی و اجتماعی ونزوئلا را رد کرده و به شدت از اطلاعات نادرست نوشته شده در این مقاله انتقاد کرده است.

منبع: فارس

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.