کمبود ویتامین در بدن را جدی بگیرید

کمبود دو ویتامین ‌در بدن فرد می‌تواند علائمی جدی ایجاد کند ولی ‌در مراحل اولیه می‌تواند با رژیم غذایی مناسب و یا مصرف مکمل‌ها با تجویز پزشک کنترل و درمان شود.

دکتر قربانی متخصص عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علائم کمبود ویتامین‌های مختلف ‌در بدن گفت: کمبود ویتامین‌ها عوارض جدی را در سلامت هر فرد دارد که می‌توان با رژیم غذایی مناسب و یا مصرف مکمل‌ها زیر نظر پزشک آن را به مقدار قابل توجهی جبران کرد که با انجام آزمایش خون می‌توان به این که کدام ویتامین در بدن فرد کم است، پی برد.

وی بیان کرد: کمبود ویتامین D می‌تواند ‌در بزرگسالان پوکی استخوان و در کودکان نرمی استخوان را به دنبال داشته باشد. این ویتامین برای پیشگیری از افسردگی و سرطان بسیار موثر است.چنانچه فرد توانایی حفظ انرژی بدن نداشته باشد، ممکن است از کمبود ویتامین گروه B باشد. کمبود این ویتامین می‌تواند بی‌اشتهایی و کاهش وزن را نیز به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه گفت: کمبود ویتامین C می‌تواند فرد را مدام به سرماخوردگی دچار کند و در نتیجه ایمنی بدن را در برابر بیماری‌ها ضعیف کند که کمبود این ویتامین در مراحل حاد‌تر ممکن است موجب تورم و خونریزی شده و از دست دادن دندان، خواب‌آلودگی، دردهای مفاصل و تغییرات روانی مختلف را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: ممکن است فرد با مقدار کافی در طول شب بخوابد ولی بازهم در طول روز احساس خستگی کند که می‌تواند این نشانه‌ای از کمبود ویتامین B2 باشد با مصرف مواد لبنی قابل حل است.

وی در ادامه افزود: چنان که فرد دید شبانه‌اش کم است ممکن از کمبود ویتامین Aباشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است هر فرد حداقل یک بار در سال آزمایش انجام داده و سلامت خود را کنترل کند بلکه بتواند در صورت وجود مشکل و یا بیماری آن را مراحل اولیه درمان کند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار