گرگان؛

لزوم آگاهی مردم نسبت به واقعه عاشورا

امام جمعه گرگان گفت: بعضی از حجاب ها مانع از شناخت مردم نسبت به واقعه عاشورا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ آیت‏‏‌الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌‏های‏ نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان گفت: هر فردی در هر مقام و منسبی که باشد  باید این حجاب ها را کنار بزند تا مردم بتوانند شناخت واقعی از عاشورا داشته باشند.

امام جمعه گرگان گفت: هر زمان که مردم با عاشورا به طور واقعی آشنا شوند تحول تاریخی و دینی به وجود می آید.

وی با اشاره به مداحانی که شان امام حسین را نادیده می گیرند افزود: اگر مردم به این اشعار توجه نشان ندهند مداحان هم مجبور می شوند به جای خواندن اشعار کوچه بازاری، شعر عاشورایی برای مردم بخوانند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: با توجه به  وجود آمدن شرایط سخت ذره ای از اراده  حضرت امام حسین(ع) کم نکرد و ایشان برای کسب رضایت خدا به چیز دیگری فکر نکرد و برای همین از یاران خود خواستند که اگر مسئله دیگر برای آنها مهم است شبانه از کاروان جدا شود.

وی ادامه داد: مسائل دینی مهمترین و اولین انگیزه امام حسین(ع) از این قیام است.
نورمفیدی افزود: در آن زمان باید کسی در برابر حاکم جور می ایستاد و این کار فقط از امام حسین(ع) بر می آمد.

خطیب جمعه گرگان، دومین هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا را امامت و رهبری امت اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم تحت تاثیر حاکمان زمانه خود هستند،  شرایط جامعه اسلامی با رهبری امام حسین (ع)، متفاوت تر از شرایطی بود که یزید بر آنها حکومت می‎کرد.    
   
نورمفیدی اضافه کرد: سیدالشهداء با قیام خود قصد داشت این پیام را به مردم منتقل دهد که یزید شرایط حکومت بر جامعه اسلامی را ندارد.




انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.