از جام یوفا تا لیگ اروپا

رقابت‌های لیگ اروپا که هم‌اکنون برگزار می‌‌شود حاصل ادغام چند جام از جمله یوفا در یکدیگر است.

به گزارش خبرگار سایر حوزه‌های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ اروپا که در گذشته با نام یوفا شناخته می‌شد رقابتی است که میان تیم‌های برتر اروپا برگزار می‌شود. این مسابقات پس از لیگ قهرمانان اروپا دومین جام معتبر اروپایی است.
 
انتخاب تیم‌ها برای این مسابقات براساس عملکرد آن‌ها در رقابت‌های داخلی کشور خودشان است. که شامل رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی می‌شود. این مسابقات در گذشته با نام جام یوفا برگزار می‌شد. اما به دلایلی تغییراتی در ساختار آن به وجود آمد و از ژوئن 2009 به ؟ با نام جدید لیگ اروپا برگزار شد. این رقابت‌ها از سال 1971 و به عنوان جایگزین جام اینترسیتز ؟ کاپ آغاز شد اما رکوردها و نتایج رقابت‌های اینتر سیتیز کاپ به عنوان جام یوفای سابق لحاظ می‌شود. از جمله جام‌هایی که با لیگ‌برتر اروپا یا همان یوفای سابق ادغام شد. جام در جام اروپا بود که از سال 1999برای همیشه به پایان رسید.
 
در فصل 2004-2005 یک گروه دیگر به مرحله بیش از دور حذفی افزوده شد. در تغییراتی که از سال 2009 در این رقابت‌ها به وجود آمد جام در جام اینتر توتو در این رقابت‌ها ادغام شد و با افزودن یک گروه دیگر در مرحله مقدماتی و ایجاد تغییراتی در نحو راهیابی تیم‌ها به این مسابقات، رقابت‌ها شکل گسترده‌تری به خود گرفت.
 
مسابقات لیگ اروپا هرساله با حضور 48تیم در مرحله گروهی آغاز می‌شود که البته ؟ از برگزاری رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 8تیم در مرحله بعد از حذفی به جمع تیم‌های حاضر در لیگ اروپا حاضر می‌شوند.
 
لازم به ذکر است تیم فوتبال سویا اسپانیا با کسب 4عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم این بازی‌ها محسوب می‌شود.
 
همچنین پس از سویا تیم‌های یوونتوس ایتالیا اینترمیلان ایتالیا و لیورپول با کسب 3قهرمانی دیگر تیم‌های پرافتخار این جام هستند.
 
علاوه بر این در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا با 9عنوان قهرمانی و 6 نایب قهرمانی پر افتخارترین کشور این مسابقات است.
 
پس از ایتالیا، اسپانیا با 9قهرمانی و 5نایب قهرمانی و انگلیس با 7 قهرمانی و 5 نایب قهرمانی در رتبه‌های دوم و سوم این بازی‌ها قرار دارند.
 
در جدول زیر تاریخچه فینال این رقابت‌ها را مرور می کنیم.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار