سمنان؛

طرح نذر خون در استان سمنان اجرا می شود

طرح نذر خون با شعار تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه با هدف کمک به بیماران نیازمند فرآورده های خونی اجرا می شود،

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سمنان؛ مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح نذر خون از روز تاسوعا تا اربعین حسینی در این استان اجرا می شود،

 مجید حسینی با بیان اینکه طرح نذر خون در ماه محرم امسال با شعار تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه با هدف کمک به بیماران نیازمند فرآورده های خونی اجرا می شود، ادامه داد: پایگاه های انتقال خون استان از روز تاسوعا تا اربعین حسینی در اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی به اطلاع رسانی های در خصوص طرح نذر خون از روزهای گذشته در بین هیئت های مذهبی و عزاداران حسینی، تصریح کرد: انتشار بروشور، پیام های خبری، توزیع فرم های ویژه طرح نذر خون، به منظور آگاهی و اعلام قبلی اهداکنندگان انجام شده است.
 
مدیرکل انتقال خون استان سمنان از داوطلبان شرکت دراجرای این طرح خواست تا این کار را به روزهای پایانی موکول نکنند و تاکید کرد: داوطلبان اهدای خون با تکمیل فرم ویژه و مشخص کردن زمان و پایگاه اهدای خون خود، به اجرای هر چه بهتر طرح نذر خون، ساماندهی و مدیریت فرآورده های خونی کمک می کنند.

حسینی از همکاری پایگاه خونگیری امام رضا(ع) سمنان در روز تاسوعا در اجرای طرح نذر خون، از ساعت هشت تا ۱۲ و پایگاه بلوار ۱۷ شهریور سمنان در روز عاشورا در همین زمان خبرداد و افزود: اهدا کنندگان در طرح نذر خون در شاهرود نیز می توانند در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت هشت تا ۱۲ به پایگاه خونگیری در این شهر مراجعه کنند.

 وی تصریح کرد: پایگاه خونگیری دامغان ساعت هشت تا ۱۲ روزهای تاسوعا، عاشورا و یازدهم محرم و همچنین پایگاه خونگیری گرمسار ساعت هشت تا ۱۲ روز تاسوعا، پذیرای سوگواران ایام محرم برای اهدای خون در طرح نذر خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان تاکید کرد: اهدا کنندگان خون باید علاوه بر داشتن شرایط جسمی لازم، هنگام خون دهی کارت ملی به همراه داشته باشند.

 حسینی با بیان اینکه در شش ماهه دوم سال به دلیل سرمای هوا و بیماریهای ناشی از آن اهدای خون داوطلبان کاهش می یابد، تاکید کرد: حضور اهدا کنندگان در طرح نذر می تواند، به وجود ذخیره خونی لازم در شش ماهه دوم سال نیز کمک قابل توجهی کند.

وی تعداد اهداکنندگان خون در مهر سالجاری را سه هزار و ۵۷۸ نفر ذکر کرد و افزود: دو هزار و ۹۳۹ نفر موفق به اهدای خون شدند که این میزان نسبت به مهر سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

 مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه این استان رتبه اول کشوری در ارسال خون و فرآورده های خونی به استان تهران در سال ۹۴ را داشته است، ادامه داد: این استان در شاخص های اهداکنندگان خون به نسبت جمعیت و همچنین با وجود ۶۰ درصد اهداکنندگان مستمر، در شاخص میزان اهداکنندگان مستمر خون، رتبه های اول کشور را دارد.

 به گفته حسینی، قرار داشتن در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال، وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم و نداشتن سابقه بیماریهای قلبی و عروقی، ریوی، سکته مغزی، تشنج، دیابت قندی وابسته به انسولین، هپاتیت بی، هپاتیت سی و ... از شرایط اهدای خون سالم است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.