تبریز؛

معرفی پالایشگاه تبریز به بازارهای جهانی با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و آذربایجان

استاندار آذربایجان شرقی در سفر به باکو با وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان دیدار و درباره راهکارهای توسعه روابط ایران و آذربایجان در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به عزم جدی روسای جمهور ایران و آذربایجان برای توسعه روابط دو کشور، به وجود ظرفیت‌های فراوان در این زمینه اشاره و بر استفاده از این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

شاهین مصطفی‌یف، وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان و رییس کمیسیون مشترک تجاری و اقتصادی آذربایجان و ایران نیز توسعه روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور را در تحکیم همکاری‌ها موثر دانست و گفت: بعد از دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان در سال گذشته روابط دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

وی بر استمرار روابط ایران و آذربایجان در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله نفت، انرژی، حمل و نقل، تجارت، صنایع، گردشگری، درمان و علمی و دانشگاهی تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت‌های وسیع همکاری در حوزه‌های کشاورزی و خدمات، توسعه همکاری در این زمینه‌ها را خواستار شد.

دو طرف در این دیدار توافق کردند با ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و آذربایجان، محصولات پالایشگاه تبریز را در بازارهای بین‌المللی عرضه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و محصولات تولیدی پالایشگاه تبریز، ابراز امیدواری کرد با ایجاد این موسسه مشترک زمینه صادرات محصولات این واحد به بازارهای جهانی فراهم شود.

دو طرف  در مورد تاسیس شرکت‌ها و موسسات مشترک برای فعالیت در بازارهای روسیه و آسیای میانه، توسعه همکاری بین دانشگاه‌های ایران و آذربایجان و تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کنفرانس‌های مشترک علمی، توسعه گردشگری بین دو کشور و چشم‌اندازهای توسعه روابط در حوزه‌های نفت، صنایع، کشاورزی، گردشگری گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.