نفت در هفته گذشته؛

مذاکره با هند و اسپانیا برای خرید پالایشگاه‌های نفت/١٠ هزار میلیارد تومان پول مردم در دست بابک زنجانی/ وزیر نفت:از انگل‌های فاسد در کشور بیزاریم

ظرفیت جذب ١٠٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری، افزایش قیمت نفت تا پایان سال ٢٠١٦ و تولید روزانه حدود ٥ میلیون بشکه نفت در پساتحریم از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از شاهرگهای کلید اقتصاد کشور که نیاز به جذب سرمایه‌گذاری دارد. اکثر مسئولان اعتقاد براین دارند که در صورت برداشتن تحریم و آزادسازی پول‌های بلوکه شده زمینه برای توسعه این صنعت فراهم می‌شود.
دبیر کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه هم‌اکنون اکثر کالاهای تولیدی به دلیل نبود حمایت در بازار خریدار ندارد گفت: وزاررت نفت باید با ایجاد فضای رقابتی انگیزه را برای سازندگان داخلی فراهم نماید.
نماینده سابق ایران در اوپک ایران، با تاکید براینکه آینده روشنی در انتظار گاز ایران گفت: باید زیرساخت ها و شبکه های گازرسانی را تقویت کرده تا بتوان بر اساس آن، در بازارهای جهانی مشتری کسب کرد.
عضو هیات‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اشاره اینکه اولویت ایران برای همکاری با شرکت‌های خارجی اجرای پروژه‌های جدید نفتی است گفت: باید ریسک سرمایه‌گذاری خارجی شناسایی و شفاف شود.
یک کارشناس اقتصادی گفت: سرمایه گذاری های خارجی در ایران باید با هدف حفظ منافع ملی در دراز مدت همراه باشد.

بدهکار بزرگ نفتی ضمانتنامه ای ارائه نکرده است

مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران در نامه ای به قاضی صلواتی درباره پرونده بدهکار بزرگ نفتی گفت:تاکنون وکلای متهم بابک زنجانی، ضمانتنامه‌ای ارائه نکرده است.

درآمدزایی 3.5 میلیون دلاری از صادرات سوخت هواپیما

مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از صادرات سوخت هواپیما به ارمنستان و افغانستان خبر داد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه نگاه به تولید ملی باید در تمام سطوح جامعه نهادینه شود، گفت: تا زمانی که به توانمندی‌های خود متکی نباشیم استقلال کشور آسیب پذیر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه امسال سه هزار و ٥٠٠ شهر و روستا به شبکه گازرسانی متصل شدند، گفت: 10 هزار روستای جدید تا دو سال آینده به شبکه گازرسانی متصل خواهند شد.

١٠ هزار میلیارد تومان پول مردم در دست بابک زنجانی/ پول مردم را نمی‌توان با هوچیگری و سروصدا خورد

وزیرنفت از آمادگی ایران برای افزایش ٥٠٠ هزار بشکه‌ای تولید به محض لغو تحریمها خبر داد و گفت: ما برای تولید نفتمان از هیچ کشوری اجازه نمی‌گیریم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در یک روال اقتصادی معقول پیش بینی می شود قیمت نفت تا پایان سال ٢٠١٦، به رقمی میان ٧٠ تا ٨٠ دلار برسد.
معاون وزیر در امور شرکت نفت گفت: قراردادهای جدید نفتی با هدف زمینه سازی برای افزایش تولید روزانه نفت به حدود ٥ میلیون بشکه و تولید روزانه گاز به ١,٤ میلیارد مترمکعب برگزار خواهد شد.
وزیر نفت گفت: هم اکنون اراده مسئولان نظام کشور مبارزه با فساد اقتصادی و شفاف‌سازی آن است و ما از این انگل‌های فاسد بیزاریم و به شرکت‌های خارجی توصیه می‌کنیم از آنها دوری نمایند.
بیش از ٢٠٠ تن گوگرد دانه بندی (پاستیل) شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد برای نخستین بار در بورس کالای ایران فروخته شد.
مدیر طرح افزایش کارایی موتورخانه‌ها از اجرای اصلاح 600 هزار موتورخانه در بخش مسکونی و تجاری تا پایان سال 97 خبر داد و گفت:در سال‌جاری 30 هزار موتورخانه در صورت جذب سرمایه اصلاح می‌شود.
معاون وزیر نفت از انجام مذاکره با کشورهای اسپانیا، هند و برزیل به منظور خرید پالایشگاه جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر سوخت توزیع شده در تهران و 5 کلانشهر کشور مطابق با استانداردهای یورو 4 است.
معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید برق ایران به حدود 74 هزار مگاوات افزایش یافته است، گفت: وزارت نیرو برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی تلاش می‌کند از توربین‌های با بازدهی بالاتر استفاده نماید.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه ادعای داشتن تکنولوژی قوی را در کشور نداریم گفت: بنابراین سعی می‎کنیم که با مذاکراتی که با کشورهای همسایه داریم به دنبال جذب تکنولوژی قوی در کشور باشیم.
وزیر نفت گفت: تولید و صادرات نفت اولین اقدام بعد از برجام است به طور ی که افزایش روزانه 500 هزار بشکه صادرات نفت خواهیم داشت.
وزیر نفت از علاقه روسیه به افزایش همکاری با ایران خبر داد و گفت: روسیه از قیمتهای فعلی نفت راضی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار