انتقاد مقام روس از انگلیس بدلیل پیروی از خط‌مشی آمریکا

سفیر روسیه در انگلیس، از لندن بدلیل پیروی از واشینگتن و ممانعت از ارائه اطلاعات به مسکو درخصوص مواضع تروریست‌ها در سوریه، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از راشا تودی، «الکساندر یاکونکو،» سفیر روسیه در انگلیس، چهارشنبه در گفتگویی تلویزیونی، از لندن در دنباله‌روی از واشینگتن و ممانعت از ارائه اطلاعات به مسکو درخصوص مواضع تروریست‌های داعش در سوریه، انتقاد کرد. این درحالی است که آمریکا و روسیه دیروز (چهارشنبه) توافق‌نامه‌ای را درخصوص تأمین امنیت آسمان سوریه در زمان اجرای حملات هوایی، امضا کردند.  

لندن اصرار دارد اطلاعات بدست‌آمده درباره موقعیت پایگاه‌های نظامی گروه تروریستی داعش، جزء اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه محسوب می‌شود. «فیلیپ هموند،» وزیر امور خارجه انگلیس، در دیدار اخیر خود با وزیر امور خارجه روسیه، با ادعای اینکه مسکو تمامی اطلاعات لازم را در اختیار دارد، از دادن اطلاعات نظامی به ارتش روسیه درخصوص تروریست‌های سوریه، خودداری کرد.

الکساندر یاکونکو با اینحال افزود مسکو هنوز به مشارکت لندن در جنگ علیه تروریست‌های داعش، امیدوار است. وی تصریح کرد دولت انگلیس به دلایل سیاسی با مسکو همکاری نمی‌کند و تماس‌های روسیه با وزارت خارجه انگلیس در این زمینه، تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است. 

مسکو از حدود سه‌هفته پیش حملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرد. ارتش سوریه نیز که از پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روسیه برخوردار است، در هفته‌‎های اخیر حملات خود را به مواضع تروریست‌ها افزایش داده است. بر اساس گزارش اخیر وزارت دفاع روسیه، گروه تروریستی داعش مذاکراتی را با جبهه‌النصره برای متحد شدن علیه ارتش سوریه انجام داده است. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار