گسترش ارائه خدمات صندوق نوآوری تا ایجاد مجتمع‌های فناوری

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از گسترش ارائه خدمات جدید این صندوق برای ایجاد مجتمع‌های فناوری خبر داد.

بهزاد سلطانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در حال حاضر ارائه تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بسیار زیاد شده است ولی باز هم به دنبال خدماتی که نیازهای شرکت‌های دانش بنیان را راحت‌تر و سریع‌تر برطرف کند، هستیم.

وی در ادامه افزود: ولی با این حال، گاهی خلاءهایی وجود دارد که باید جای خالی آن‌ها پر شود. یکی از آن‌ها بحث ساختمان و احداث مجتمع‌های ساختمانی است که با تعامل با بانک‌ها سریع‌تر عملی می‌شود.

سلطانی تصریح کرد: برای حمایت از ساختمان‌ها و مجتمع‌های فناوری باید حداقل 10 شرکت دانش بنیان با یکدیگر تجمیع شوند و درخواست یک مجتمع فناوری بدهند تا بر اساس آن یک ساختمان برای آن‌ها خریداری شود و به صورت اجاره در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: تقاضای احداث پنج پروژه برای تأمین دفاتر کاری شرکت‌های دانش بنیان که متقاضی هستند و صندوق نوآوری و شکوفایی رسیده که یکی از آن‌ها دانشگاه امیرکبیر است.

سلطانی تأکید کرد: طبق ضوابط موجود هم شرکت دانش بنیان برای استقرار در واحدهای فناوری باید 30 درصد درآمد اولیه را داشته باشند و 70 درصد باقی مانده را به جای این که در محل‌های دیگر اجاره بپردازند به صورت اقساط به صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت خواهند کرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان بیان کرد: دفاتری که قصد داریم برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کنیم‌ باید به صورت مجتمع درآوریم و از این طریق به آن‌ها هویت بخشیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار