اردبیل؛

معافیت واحدهای تولیدی اردبیل از پرداخت مالیات

استاندار اردبیل گفت: از ابتدای سال 95، واحدهای تولیدی که مستقر در شهرک‌های صنعتی اردبیل هستند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش به مناسبت روز ملی صادرات، اظهار داشت: در موضوع استاندارد در تمامی دنیا دو بحث مورد توجه قرار می‌گیرد که بر مبنای اقتضای دوره صنعتی اگر مجموعه‌ای به عرصه تولید ورود پیدا کند یکی از نخستین الزامات برای این کار رعایت استانداردها است.

وی گفت: باید فرهنگ توسعه استاندارد را در کشور فراگیر کنیم همان‌طوری که مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی اعلام کردند که استاندارد کالاهای تولید شده در کشور باید افزایش یابد و واحدهای تولیدی کشور حتما باید بحث استاندارد سازی را رعایت کنند.

استاندار اردبیل افزود: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم که اسلام در تمامی مراحل زندگی مسلمانان استانداردهای خود را اعلام کرده و مردم ایران در یک جامعه‌ای زندگی می‌کنند که از لحاظ دینی نیز استاندارد نقش‌آفرینی می‌کند که با توجه به این موضوع و اینکه وارد موج دوم صنعتی شدیم، واحدهای تولیدی در همه زمینه‌ها باید به بحث استاندارد توجه داشته باشند.

خدابخش تصریح کرد: یکی از قواعد صادرات رقابت در بازارهای جهانی است که با توجه به این موضوع اگر کالای تولید شده استاندارد نباشد قطعا در بازارهای جهانی هیچ‌گونه فروشی نخواهد داشت که امیدواریم واحدهای تولیدی به سمت استانداردسازی پیش روند و شاهد تولید کالای غیراستاندارد در سطح کشور و استان اردبیل نباشیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه بر اساس مصوبه دولت، از ابتدای سال 95 مالیات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور و به تبع آن در استان اردبیل حذف می‌شود که این یک فرصت مناسب برای واحدهای تولیدی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.