یاسوج ؛

اخلاص، رمز ماندگاری واقعه عاشوراست

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اخلاص حضرت اباعبدالله حسین (ع) و 72 یار وفادارش راز ماندگاری واقعه عاشوراست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید شرف الدین ملک حسینی در جمع عزاداران حسینی در حسینه ثارلله شهر دوگنبدان افزود: امام حسین (ع) و یاران اندک خود پیر و جوان در دشوارترین شرایط با صف آرایی دربرابر سپاه انبوه دشمن ایمان خود به وعده الهی یعنی حق پیروز است اگرچه طرفداران آن کم باشد را اثبات کردند.

وی اظهار کرد: سید الشهدا (ع) و یارانش با تقدیم جان به عنوان والاترین گوهر وجودی خود درس حق طلبی،صداقت و ایثارگری به مسلمانان دادند.
آیت الله ملک حسینی ابراز کرد:عاشورا یک مکتب است و یک اتفاق ساده تاریخی نیست که به فراموشی سپرده شود.

وی برپایی آیین های عزاداری پرشور ماه محرم پس از قرن ها از سوی مسلمانان و پیروان مکتب تشیع را نشانه ماندگاری حادثه خونین عاشورا دانست.

وی اظهار کرد: هیات های عزاداری با برنامه های هدفمند باید انتقال دهنده فلسفه عاشورای حسینی باشند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظلم ستیزی، امر به معروف و اصلاح حکومت اسلامی به عنوان اهداف اصلی حسین بن علی (ع) در واقعه عاشورا بیان کرد: عزاداری و سوگواری برای خونین ترین حادثه تاریخی جهان دارای اجر و پاداش اخروی است اما شرکت کنندگان در آیین های سوگواری عاشورای حسینی باید با سیره امام حسین (ع) در این آیین ها آشنا شوند.

آیت الله ملک حسینی با یادآوری اهمیت نقش مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای اصلاح جامعه اسلامی افزود: خرافه گویی و بدعت های ناروا در آیین های عزاداری از آسیب های جدی این آیین هاست که با مطالعه درباره اشعار آیینی معتبر می توان از بروز این آسیب پیشگیری کرد.

وی بیان کرد: بیان اشعاری متناسب با واقعه عاشورا و رخدادهای تاریخی دهه نخست ماه محرم سال 61 بصیرت افزایی و هوشمندی شرکت کنندگان در این محافل را در پی خواهد داشت.

170 هیات مذهبی در قالب دسته جای سینه زنی و زنجیرزنی در شهرستان 120 هزار نفری گچساران فعال هستند.

آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان در گچساران از توابع کهگیلویه و بویراحمد پرشور و با حال و هوای معنوی خاصی برگزار می شود.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: عاشورا ، عزاداری ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.