اصفهان؛

داروهای اعصاب و روان و مواد مخدر بیشترین عامل مسمومیت در استان اصفهان

استان اصفهان با بیش از 2000 مورد گزارش ثبت شده از مسمومیت دارویی و مخدر در 2 سال متوالی رتبه ی نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

داروهای اعصاب و روان و مواد مخدر بیشترین عامل مسمومیت در استان اصفهان

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون سازمان غذاو داروی استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه گفت: متاسفانه در کشور با شیوع مسمومیت دارویی شدیدی روبرو شده ایم که به منظورکاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیتها در دهمین هفته پیشگیری از مسمومیتها، 38 مرکز اطلاع رسانی داروها وسموم با همکاری سازمان نظام پزشکی، پزشکی قانونی کشور، آموزش و پرورش، شهرداری ها و ادارات مرتبط با شعار "با افزایش آگاهی ، مانع مسمومیت دارویی شویم " برنامه های جامعی را برای عموم ارائه خواهند داد.

جعفریان دهکردی بیان داشت: استان اصفهان بیشترین آمار مسمومیتها را به خود اختصاص داده است که به این منظور آموزش نحوه  پیشگیری از مسمومیتها ، ایمن سازی منازل و مهد کودکها، و نحوه استفاده از فرآورده های دارویی و شیمیایی از طریق تبلیغات شهری و رسانه های جمعی در دستور کار قرار گرفته است.

وی مسمومیت دارویی را بیشترین نوع مسمومیت در استان تلقی کرد و افزود: استفاده از داروهای اعصاب و روان به خصوص در بین بانوان مسمومیتهای بسیاری را در پی داشته و در مواردی نیز به مرگ منجر می گردد.

معاونت سازمان غذاو داروی استان اصفهان با اشاره بر تاکید استاندار در شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی و ساخت آزمایشگاه به منظور بررسی باقی مانده ی سموم کشاورزی محصولات عرضه شده در محل میوه و تره بار استان گفت: مدت 9 ماه است که این فرآیند را در دستور کار خود قرار داده ایم اما به دلیل پیچیدگی و تنوع سموم کشاورزی نیازمند تشکیلات گسترده تری می باشیم که با وضعیت موجود این کار مقدور نمی باشد.

جعفریان دهکردی بیشترین مسمومیت کودکان را مسمومیت دارویی غیر عمد خواند و خاطر نشان کرد: نگهداری شربت متادون در ظرف خالی نوشابه و شیشه خالی دارو موجب مسمومیت ناخواسته و مرگ دهها کودک شده است که دقت و آموزش خانواده ها را در این زمینه می طلبد.

گفتنی است: سوم تا نهم آبان ماه ، به منظور گسترش فرهنگ جامعه در خصوص داروها و سموم، هفته ی پیشگیری از مسمومیتها نام گرفته است.  

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.