تبریز؛

اعتبار ۴۵0 میلیارد ریالی برای استمهال وام‌های کشاورزی آذربایجان شرقی

فرماندار شهرستان ویژه مرند از اختصاص ۳۰۳ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب ارس به شهرستان مرند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تقی کرمی در سومین جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان مرند با اشاره به تلاش دولت برای رفع مشکل آب شهرستان اظهار داشت: بزرگترین عملکرد دولت تدبیر و امید در شهرستان مرند اختصاص مبلغ ۳۰۳ میلیارد تومان برای انتقال آب ارس به شهرستان است که با کمک سه پیمانکار در حال اجرایی شدن است.

وی گفت: اختصاص این رقم اعتبار به شهرستان مرند از طرف دولت در طول ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه است و این نشان از اهمیت دولت تدبیر و امید به حوزه کشاورزی و رفع مشکلات مردم دارد.

تقی کرمی همچنین گفت: با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور مبلغ ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هم برای استمهال وام‌های کشاورزی شهرستان مرند اختصاص یافته است.

کرمی با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان از جهاد کشاورزی خواست کشاورزان را از خطرات سرما زدگی و سایر حوادث غیر مترقبه آشنا کنند

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات روستایی در تهران افزود: شهرستان مرند توانست در کشور رتبه سوم را به خود اختصاص دهد

جلال رحیم‌زاده مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند با ارائه گزارشی از وضع کشاورزی شهرستان

با اشاره به میزان خرید گندم افزود: میزان خرید گندم در سال‌جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن بوده که به سیلوهای استان تحویل داده شده در حالی که در سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم خریداری شده بود.

رحیم‌زاده با اشاره به وضع کشت پائیزه شهرستان گفت :: یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت پائیزه گندم آبی و یک هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است و برای افزایش گندم ۲۰۳ تن بذر اصلاح شده در بین کشاورزان توزیع شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.