ادعای نتانیاهو: از نخست‌وزیران پیشین، کمتر شهرک ساخته‌ام

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد در دوران وی، شهرک‌سازی در کرانه باختری کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در "کنگره جهانی یهودیان" در بیت المقدس مدعی شد کابینه وی در مقایسه با نخست وزیران اسبق این رژیم -- از جمله "ایهود اولمرت،" "آریل شارون،" و "ایهود باراک" -- کمتر شهرک سازی کرده است. 

وی همچنین ادعا کرد گسترش شهرک سازی های این رژیم در کرانه باختری، عامل اصلی افزایش خشونتهای اخیر میان صهیونیستها و فلسطینیان نیست.

وی ضمن مطرح کردن این اظهارات مدعی شد: "در دوره اول نخست وزیری من، به طور میانگین در هر سال 3000 شهرک در منطقه "یهودا و شومرون" ساخته شد. در دوران نخست وزیری "ایهود باراک" 5000 شهرک ساخته شد. شارون و اولمرت نیز به ترتیب 1900 و 1700 شهرک در این منطقه ساختند. در دوران نخست وزیری من، هر ساله از ساخت 1500 شهرک کاسته شد. می توانیم در این خصوص بیشتر گفتگو کنیم؛  اما این اعداد و ارقام دقیق هستند. در واقع شهرک سازی در فلسطین در دوران نخست وزیری من کاهش یافته است."

وی همچنین اعلام کرد تلاش آنهایی که فکر می کنند این شهرک سازی ها با خشونت های اخیر ارتباط دارد، کاملا پوچ است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: فلسطینیان حتی تل آویو و دیگر شهرهای خارج "یهودا و شومرون" را جزء کشور خود می دانند.

هفته گذشته "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، شهرک سازی های اخیر نتانیاهو را عامل اصلی افزایش خشم فلسطینیان خواند. وی افزود: از چند سال گذشته شهرک سازی در کرانه باختری به شدت افزایش یافته و این مسئله اعتراض بسیاری از فلسطینیان را بر انگیخته است. این درحالی است که نتانیاهو مدعی شد عامل اصلی خشونت ها در فلسطین اشغالی، اظهارات "محمود عباس،" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است. عباس پیشتر اعلام کرده بود: "مسجدالاقصی تنها مختص فلسطینیان است و صهیونیستها حق پا گذاشتن در صحن های آن را ندارند. فلسطینیان به آنها اجازه این اقدام را نخواهند داد و همه تلاش خود را برای دفاع از بیت المقدس انجام می دهند."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار