تعزیه‌خوانی که 14 سال روایتگر قیام امام حسین (ع) شد

گروه تعزیه‌خوانی سید‌الشهدا که از سال 1370 تاسیس شده است دهه اول محرم در تکیه شوفرها روی صحنه می‌رود.

احمد عزیزی یکی از قدیمی‌ترین تعزیه‌خوانان تکیه شوفرها در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ورود خود به تعزیه‌خوانی گفت: از زمان کودکی توسط پدرم که یکی از تعزیه‌خوان‌های پیشکسوت بود به این کار تشویق شدم و از همان موقع این راه را ادامه دادم که باعث شد سال 1370 این گروه تعزیه‌خوانی را بنام حضرت سید‌الشهدا تاسیس کنم و هر سال در ایام محرم آن را روی صحنه ببرم.

وی درباره اعضای این گروه عنوان کرد: اعضای گروه تعزیه‌خوان‌های سید‌الشهدا از افراد پیشکسوت و کسانی که مهارت این کار را دارند تشکیل شده همچنین وجود آن‌ها باعث شده تا در این چند سال اثر را به خوبی اجرا کنیم.

عزیزی در رابطه با وجود تغییرات در بازیگرها اظهار داشت: ممکن است هر سال نتوانیم همه کسانی که در تعزیه به ایفای نقش می‌پردازند را در کنار هم اشته باشیم که سبب می‌شود تا تغییراتی در بازیگران بوجود آید اما این امر باعث نمی‌شود که در اجرا ضعفی دیده شود بلکه هر سال گروه بهتر از سال گذشته می‌شود و رضایت مسئولان را به خود جلب می‌کند.

وی درباره هزینه‌های این تعزیه‌خوانی مطرح کرد: برای دیدن تعزیه‌خوانی هیچ هزینه‌ای از مردم گرفته نمی‌شود بلکه مبالغ توسط خیرین و تکیه شوفرها و توسط پسران مرحوم حاج حسین عظیمی تامین می‌شود.

عزیزی در خصوص پیشنهاد خود در رابطه با افرادی که به سمت تعزیه‌خوانی می‌خواهند بروند بیان کرد: مهم‌ترین رکن در تعزیه‌خوانی داشتن صدایی رسا و علاقه به این اجرا است تا بتوانند فرصت مناسبی برای یادگیری و تمرین بگذارند و یک تعزیه‌خوان حرفه‌ای بشوند تا این روند همیشه پا برجا بماند و سال به سال پررنگ‌تر از سال گذشته شود.

گفتنی است گروه تعزیه‌خوانان سید الشهدا در تکیه شوفرها دهه اول محرم واقع در میدان قزوین روی صحنه می‌رود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار