محمدیان: ظرفیت انیمیشن برای پرداخت واقعه عاشورا بالاست

کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» گفت: اگر بخواهیم در هر قالبی درخصوص عاشورا اثری خلق کنیم، قطعا آن اثر باید تکنیک خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ هادی محمدیان، کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم»، در گفتگو با پایگاه خبری حوزه هنری درباره اینکه چگونه از طریق انیمیشن امکان انتقال هنری محرم وجود دارد؟، گفت: انیمیشن از این جهت که تصویر یک دنیای خیالی است، شاید قابلیت و ظرفیت بیشتری برای پرداخت عاشورایی داشته باشد. در انیمیشن دست انیماتور برای خلق دنیایی که وجود ندارد، بازتر است.

محمدیان درخصوص حد و مرز تخیل و پرداخت هنرمندانه به عاشورا، عنوان کرد: همان طور که نقاش یک اثر را خلق می‌کند و در آن احساسش را نمایان می‌سازد، فیلم‌ساز نیز جریان فکری و ایدئولوژی و حس خود را نسبت به مسئله عاشورا بیان می‌کند.

وی افزود: اگر هنرمندی که فیلم می‌سازد، مثل یک نقاش خود را پالایش دهد و با خودش صادق باشد، اثر تولیدشده نیز ماندگار می‌شود. بنابراین کسی که کار ارزشی می‌سازد باید آن را باور داشته باشد.

محمدیان عنوان کرد: اگر بخواهیم در هر قالبی درخصوص عاشورا اثری خلق کنیم، قطعا آن اثر باید تکنیک خوبی داشته باشد؛ چون اگر کیفیت پایین باشد به محتوا ضربه می‌زند. معتقدم کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید بهترین کار خود را ارائه دهند و نباید از تکنیک غافل شویم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار