امضا تفاهم‌نامه‌ انتقال خون ایران و فرانسه

اخیرا تفاهم‌نامه گسترش همکاری بین سازمان انتقال خون ایران و فرانسه امضا شد که طی آن برخی از فعالیت‌های سازمان انتقال خون در حد بسیار وسیعی گسترش پیدا می‌کند.

فریبا صیقلی مدیر روابط بین‌الملل سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در پی سفر دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فرانسه، تفاهم‌نامه‌ای به امضا دکتر علی اکبر پورفتح‌الله مدیر عامل سازمان انتقال خون و فرانسیوس توجاس رئیس انتقال خون فرانسه رسید. 

وی گفت: این تفاهم‌نامه پیرو 2 تفاهم نامه قبلی که با فرانسه داشتیم و دوره آنها تمام شده بود، بر قرار شد. طبق این تفاهم نامه، فعالیت ها را گسترش خواهیم داد.فعالیت‌هایی در زمینه اجرای پروژه های تحقیقاتی مرتبط با انتقال خون، تبادل تجربیات در زمینه‌ها و طبقه‌های مختلف انتقال خون، انتقال دانش در زمینه فناوری‌های نوین انتقال خون و همچنین تبادل استاد و دانشجو که پیش از این محدود و یا متوقف شده بود. 

صیقلی اظهار داشت: قرار است در دیدار بعدی که در سال 2016 خواهد بود وارد برنامه عملیاتی شویم . در هر کدام از این عناوین ذکر شده ریز برنامه‌ها نوشته می‌شود به عنوان مثال یکی از این برنامه‌های عملیاتی تعریف پروژه تحقیقاتی در زمینه‌های انتقال خون خواهد بود. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.