اردبیل؛

استان اردبیل جزو استان‌های سرآمد در تولید چغندرقند در کشور است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت:استان اردبیل جزو استان‌های سرآمد در تولید چغندرقند و استحصال محصولات این حوزه است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی‌اکبر حسنیان در جریان آغاز عملیات برداشت چغندرقند در پارس‌آباد اظهار کرد: در سال زراعی جاری 2800 هکتار از اراضی حوزه عمل این شهرستان به زیر کشت چغندرقند رفته است و عملیات برداشت از این مزارع از 15 مهر ماه سال جاری آغاز شده است.

وی گفت: متوسط عملکرد این محصول 50 تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود 140 هزار تن چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان پارس‌آباد به توانمندی استان در تولید قند و شکر و فرآورده‌های جانبی چغندرقند اشاره کرد و افزود: ما جزو استان‌های سرآمد در تولید چغندرقند و استحصال محصولات این حوزه هستیم.

حسنیان یادآور شد: خوشبختانه کارخانه قند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با قدمتی بیش از نیم قرن توان تولید شکر سفید، ملاس و تفاله این محصول را دارد و این امر اهمیت این زراعت را در قطع وابستگی به واردات این محصولات استراتژیک و از طرف دیگر اهمیت آن در ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌رساند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
البته بعد از از شهرستان پیرانشهر!!!!