ساری ؛

ضرورت پاسخگویی مدیران در خصوص ترویج امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه آمل گفت : فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود و مردم در برابر گناهان و معصیت‌هایی که در جامعه روی می‌دهد بی‌تفاوت نباشند که تحقق آن امری ضروری و مهم است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی،در جلسه ستاد گرامی داشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آمل افزود: یکی از معیارهای جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است که نباید همه ما در برابر این فریضه الهی ساکت بنشینیم و ضرورت دارد در راستای ترویج آن گام های ارزشمند و شایسته ای برداریم.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: خط ویژه تلفن برای شهروندان راه اندازی شود تا مردم بتوانند راحت تر مسائل و مشکلات موجود در خصوص امر به معروف و نهی از منکر را با مدیران در میان بگذارند.

وی ادامه داد: مدیران باید در مقابل سوالات مردم پاسخگو بوده و در این فریضه مهم با مردم مشارکت داشته باشند تا بتوانیم گام های ارزنده ای برای تحقق این فریضه مهم برداریم.

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که بهره گیری از امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج ارزش ها در جامعه می شود، گفت: ضرورت دارد با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای ترویج این فرهنگ ارزنده و متعالی گام برداریم که برکات و دستاوردهای ارزنده ای دارد.

وی با اشاره به این که بهره گیری از نهضت حسینی راهگشای سعادت و تعالی جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: در ماه ارزنده و والایی قرار داریم که انسان می تواند از این فرصت های گرانقدر در مسیر تعالی و تکامل خود بهره گیری درستی داشته باشد.

حجت الاسلام حسین محمدیان امیری، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل در این جلسه با اشاره به این که باید اقدامات شایسته ای برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت گیرد، گفت: یک سری از کارها به تناسب در طول سال انجام می گیرد و مواردی محقق نمی شود که نیاز است فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان این که ضرورت دارد برای گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر افرادی که حامی هستند مورد تشویق قرار گیرند، خاطرنشان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر فقط نباید در دهه اول محرم صورت گیرد و ضرورت دارد در طول سال برنامه ریزی شایسته ای در این راستا انجام شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل ادامه داد: تحقق امر به معروف و نهی از منکر یکی از پیام های نهضت سرور و سالار شهیدان است که ضرورت دارد ادامه دهنده سیره نورانی این همام باشیم.

حجت الاسلام محمدیان امیری با بیان این که اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه و رسالتی همگانی است، گفت: این فرهنگ ارزنده و گرانقدر به عنوان یکی از دستورات دین مبین اسلام و درس های نهضت حسینی است که باید اقشار مختلف مردم نسبت به نهادینه سازی آن دقت و توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ضرورت ، امر ، معروف ، خصوص ، نهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.