آمازون وارد واقعیت مجازی شد

شرکت آمارون در دو سال گذشته اختراعی را مبنی بر طراحی یک عینک واقعیت مجازی ثبت کرده است.

آمازون وارد واقعیت مجازی شدبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های مختلفی شروع به تولید عینک‌های واقعیت مجازی روی آورده‌اند.

شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت هدست هولولنز، گوگل هدست گوگل گلس و فیس‌بوک هدست اکولاس ریفت را برای خود تولید یا خریداری کرده‌اند. به نظر می‌رسد شرکت آمازون نیز قصد دارد به واقعیت مجازی و تولید یک هدست برای آن وارد شود. آمازون اختراعی مربوط به یک عینک هوشمند ثبت کرده است که ویدئوها را مستقیماً مقابل چشمان کاربر نمایش می‌دهد.

این اختراع 2 سال پیش ثبت شده و این امکان را به کاربر می‌دهد تا به سرعت بین دنیای واقعی و واقعیت مجازی جابه‌جا شود یا اینکه این دو را با هم ترکیب کرده و به صورت واقعیت افزوده1 مقابل چشمان خود مشاهده کند.

یکی از مثال‌هایی که در اطلاعات ثبت شده از این اختراع آورده شده مربوط به تماشای فیلم در هواپیما است. فناوری واقعیت افزوده‌ی این عینک بسیار پیشرفته‌تر از واقعیت افزوده‌ی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها است؛ بنابراین کاربر به سادگی می‌تواند حضور خود در هواپیما را فراموش کند. دست یافتن به فناوری عینک‌های واقعیت مجازی به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز دارد؛ این در حالی است که آمازون تا این لحظه درخواستی برای همکاری با یک شرکت یا شخصی ارائه نکرده است.

ثبت کردن اختراع با عرضه‌ی آن متفاوت است و از آنجایی که تا این لحظه آمازون در مورد ان سکوت کرده ، ممکن است این اختراع آمازون نیز به تولید نهایی نرسد. 

گفتنی است؛ واقیعت افزوده یا Augmented reality: به حالتی می‌گویند که تصویرهای مجازی یا هولوگرافیک را با دنیای واقعی ترکیب کرده مقابل چشمان کاربر به نمایش  گذاشته می‌شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار