11 کشته در دو حمله انتحاری در نیجریه

حمله دو بمب گذار انتحاری در نیجریه 11 کشته بر جا گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات محلی در نیجریه روز یکشنبه از کشته شدن دست کم 11 تن در حمله دو بمب گذار انتحاری زن به ساکنان روستایی در شمال شرق این کشور خبر دادند.

پس از حمله ای که بامداد روز یکشنبه به روستای « دار» در شمال شرق نیجریه روی داد و به تروریست های بوکوحرام نسبت داده می شود، ساکنان این روستا قصد داشتند از محل حادثه فرار کنند و به مکانی امن پناه ببرند که دو بمب گذار انتحاری زن با حمله به سوی این افراد، مواد انفجاری خود را منفجر کردند که بر اثر آن دست کم 11تن کشته شدند. 

در اول اکتبر، بر اثر حمله افراد مسلح به روستای "کرشینگا" در نزدیکی ماداگالی هفت تن کشته شدند. این در حالی است که درحادثه ای مشابه، چهار تن دیگر در سی ام سپتامبر (8 مهر) در دو روستای دیگر در همسایگی کرشینگا کشته شدند.

در دو حمله انتحاری که در یازدهم سپتامبر (20 شهريور) در همین منطقه روی داد دست کم هفت تن کشته شدند.

یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود گفت نظامیان نیجریه روز یکشنبه به یک بمب گذار زن مظنون که در داخل ساک دستی خود مواد منفجره پنهان کرده بود، در نزدیکی پادگانی در مایدوگوری تیراندازی کردند و او را کشتند.به علاوه ، در چندین حمله که پنجشنبه شب و جمعه گذشته در حوالی مایدوگوری روی داد دست کم 34 تن کشته شدند. 

از ابتدای اکتبر (9 مهر) 101 تن تا کنون در نیجریه کشته شدند. این درحالی است که اززمان به قدرت رسیدن محمد بوهاری، رییس جمهوری نیجریه در 29 مه گذشته (8 خرداد)، در مجموع یک هزار و سیصد و هفتاد تن بر اثر حملات مخلتف در این کشور کشته شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار