از سرگیری گفتگوهای در خصوص کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا اعلام کرد مقامات تل‌آویو و واشینگتن گفتگوها درباره کمک‌های نظامی را از سر می‌گیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رون درمر - سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا - امروز اعلام کرد تل‌آویو و واشینگتن گفتگوها درباره آینده کمک‌های نظامی این کشور به رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کنند. پیش‌تر نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران با غرب، این گفتگوها را تعلیق کرده بود.

دو طرف به دنبال یک توافق 10 ساله و گسترش کمک‌های مالی آمریکا به این رژیم هستند. در حال حاضر، کمک‌های مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی 3 میلیارد دلار در سال است. با این وجود، بنیامین نتانیاهو پس از توافق ایران و غرب در تیرماه سال جاری، گفتگوها درباره کمک‌های آمریکا به این رژیم را تعلیق کرد.

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در صفحه فیس بوک خود نوشت: با حرکت رو به جلو در اجرای برجام، رژیم صهیونیستی نیز به سمت جلو حرکت کرد و امیدوار است با یک سیاست عمومی، آمریکا خطر ایران را در نظر بگیرد.

رویترز در پایان مدعی شد پیش از تعلیق گفتگوها، مقامات دو رژیم اعلام کرده بودند دو طرف به بسته کمک‌های نظامی به ارزش 3.7 میلیارد دلار در سال نزدیک شدند. پیشبینی‌ها حاکی است میزان این کمک‌ها با برداشته شدن تحریم‌های ایران و استفاده تهران از منابع مالی علیه رژیم صهیونیستی، افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار