براساس لایحه دولت حدود جنگل‌ها رعایت می‌شود/ جنگل‌ها نیاز به تنفس دارند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از لایحه دولت درمورد تنفس جنگل‌ها تصویب شده وهنوز در دستور کار مجلس است.

بخشی ازلایحه دولت درمورد تنفس جنگل‌ها به تصویب رسیده/ اختصاص اعتباراتی به تنفس جنگل‌هاهدایت‌الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باخبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: نمایندگان در کمیسیون آب،‌ کشاورزی و منابع طبیعی یک طرح و دولت یک لایحه ارائه داده که براساس آن حدود جنگل‌ها رعایت می‌شود ولی امروزه که قطع درختان درمناطق شمالی زیاد است می‌توان جنگل‌ها را تنفسی داد .

وی افزود: بعضی ازدرختان که عمر مفیدشان تمام شده باید از برگشان برای کود درختان و از چوبشان در مباحث اقتصادی بهره برد این رسالت را سازمان جنگل‌ها تعریف کرده و اگر دولت اعتباراتی به این موضوع اختصاص دهد افرادی که تخصص این کار را دارند، می‌توانند در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درادامه گفت: بخشی از لایحه دولت در مورد تنفس جنگل‌هابه تصویب رسیده و هنوز بعضی ازمواد آن در کمیسیون تجدید نظر شده است که امیدواریم این لایحه آماده  و به صحن مجلس برود و شورای نگهبان آن را به دولت ارجاع دهد.

میرمرادزهی بیان کرد: شرکت‌هایی که زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی هستند می‌توانند چوب هایی را که ازبین می‌رود و سازمان جنگل‌ها آن را علامت‌گذاری می‌کند به منظور اشتغال استفاده کنند همچنین باید از قاچاق چوب که جنگل‌ها را از بین می‌برد، جلوگیری کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار