بروجردی در جمع خبرنگاران:

بمباران روسیه علیه داعش تاثیرات نظامی و روانی مطلوبی داشت

رئیس کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بمباران روسیه علیه داعش تاثیرات نظامی و روانی مطلوبی داشت.

بمباران روسیه علیه داعش تاثیرات نظامی و روانی مطلوبی داشت

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، در رابطه با دستاوردهای سفر خود به کشور سوریه در جمع خبرنگاران گفت: این سفر در چارچوب مجموعه سفرهایی  است که جهت حمایت از سوریه بعنوان کشور مقدم مقاومت صورت گرفت.

وی با اشاره به تحولات اتفاق افتاده اخیر و همچنین حمله روسیه به مواضع داعش گفت: حمله روسیه به مواضع داعش وضعیت جدیدی را در منطقه رقم زد.

بروجردی در ادامه با اشاره به سایر دستاوردهای سفر خود به سوریه بیان داشت: بنده در این سفر با مقامات عالی رتبه سوریه اعم از رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس سوریه دیدارهایی براساس وضعیت کنونی منطقه انجام دادم.

رئیس کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمله هوایی روسیه علیه مواضع داعش در سوریه، تصریح کرد: معتقدم این حملات، هم از نظر نظامی و هم از نظر روانی تاثیرگذار بوده است و همچنین این حملات شرایطی را  برای آزادسازی مناطق تحت اشغال داعشی‌ها بیش از گذشته فراهم کرده است که ما باید در روزها و هفته‌های اخیر منتظر خبرهای جدیدی در ماین منطقه باشیم.

بروجردی در ادامه تاکید کرد: همچنین با توجه به گره خوردگی با مسائل سوریه و لبنان معمولا در چنین سفرهایی ما ملاقات‌هایی با مقامات لبنانی هم داشتیم که این ملاقات ها اعم از دیدار با دبیر کل حزب‌الله لبنان ، سید حسن نصرالله ، وزیر امور خارجه  و همچنین نخست وزیر لبنان بود.

بروجردی در ادامه با بیان اینکه نگرانی از گروه‌های تروریستی نگرانی از تمام منطقه است بیان داشت: در حال حاضر همداستانی جدی و مطلوبی برای مقابله با تحرکات داعش شکل گرفته بنابراین در این رابطه نقطه نظرات مشترکی وجود دارد که در همین رابطه  دیشب وزیر امور خارجه لبنان به ایران سفر کرد تا در کنفرانس مونیخ حاضر شده و به بسیاری از موارد اشاره کند.
بروجردی در ادامه در رابطبه با آخرین وضعیت کشور سوریه بیان داشت: وضعیت سوریه در حال حاضر بهتر از گذشته ارزیابی می شود ضمن اینکه تحولات معمولا لحظه ای است و از محورهای متعدد ادامه دارد و بنده فکر می کنم هر روز خبرهای جدیدی از این کشور ارسال شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور نیروهای ایرانی در دمشق بیان داشت: در رابطه با این موضوع در کنفرانس دمشق از بنده سوال شد که ایا ایران نیرویی در دمشق دارد و یا خیر که ما هم در پاسخ به آنها گفتیم ، حضور ما در دمشق همچنان بصورت مستشاری است و این بعنوان سیاستی است که سالها ادامه داشته و هرگونه درخواست جدیدی از سوی دولت سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بروجردی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دولت عراق تا به حال از روسیه درخواستی برای حمله به مواضع داعش در عراق داشته است و یا خیر گفت: این درخواست باید از سوی عراق صورت گیرد و سوریه هم درخواست سریعی مبنی بر حمله هوایی به مواضع داعش در کشور خود از روسیه داشته است.
وی افزود: در حال حاضر روسیه اعلام کرده که اگر عراق هم درخواست مشابهی مبنی بر حمله نظامی بر داعش از روسیه در این کشور دارد را باید علنی کند.

بروجردی در ادامه با اشاره به آزمایشات ایران و برخی واکنش ها از سوی طرف آمریکایی گفت: این بدین منظور است که اجرای برجام هیچ ارتباطی با برنامه موشکی ایران ندارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه زمانی که ایران با آمریکا  و ایران با عربستان درباره سوریه مذاکراتی انجام نمی دهد چطور می شود به یک راهکار فراگیر سیاسی در سوریه رسید متذکر شد: نقش آمریکایی‌ها در سوریه به هیچ وجه نقش مبارزه با تروریسم نبوده است چرا که نقش آمریکا در سوریه تروریسم‌پروری است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس در پایان با اشاره به عدم حضور عربستان در کنفرانس مقدماتی مونیخ در تهران خاطر نشان کرد: عدم حضور عربستان در این کنفرانس بدین منظور است که عربستان معتقد مبارزه با تروریسم نبوده و حتی تروریسم‌ها را تقویت می کند که در همین راستا حتی روز گذشته وزیر امور خارجه این کشور در ترکیه به صراحت به این موضوع اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ااااا ، اااااا ، ااااااا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار