میانگین کالری دریافتی مردم 20 درصد بیشتر از حد مطلوب است

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو گفت: بیش از 50 درصد مردم کشور اضافه وزن دارند و میانگین کالری دریافتی مردم، 20 درصد بیشتر از حد مطلوب است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، رسول دیناروند در همایش روز جهانی غذا بر اصلاح رفتار و شیوه زندگی در تغذیه، تاکید کرد و افزود: اگرچه یک میلیارد تن از مردم جهان ، فقر غذایی دارند؛ اما درصد آنان در کشور ما کم است و حتی بیش از 50 درصد مردم ما اضافه وزن دارند.
معاون وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد که مصرف شکر و نمک و چربی ایرانیان از حد مطلوب بیشتر است.

وی؛ تصریح کرد: اسیدچرب ترانس هنوز در کشور وجود دارد و به صفر رساندن آن یکی از اهداف ما در سند کنترل بیماری های غیرواگیر است؛ این کار تنها با آموزش، عملیاتی نخواهد شد بلکه در کنار آن به نظارت های جدی نیز نیاز داریم.

** به کیفیت بالای محصولات غذایی کشور افتخار می کنیم
دیناروند، ادامه داد: به کیفیت بالای تولیدات محصولات غذایی کشور افتخار می کنیم؛ حضور بین المللی صنایع غذایی ایران، بعد از تحریم ها رونق می گیرد که کمکی جدی به رشد و رونق اقتصادی کشور است.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به جنبه های متعدد غذا گفت: غذا از نگاه اقتصادی، اشتغال، عدالت، حمایت اجتماعی و توسعه فناوری حائز اهمیت است؛ اما جنبه سلامت آن از همه ابعاد دیگر مهم تر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
برچسب ها: کالری ، مطلوب ، اضافه وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار