هوای شهر تهران تا شب بارانی است/کاهش دما و رگبار و رعد و برق وضعیت آب و هوای اکثر نقاط کشور

کارشناس هواشناسی گفت: دمای هوای شهر تهران طی ساعات انتهایی امروز و فردا کاهش می‌یابد.

هوای شهر تهران تا شب بارانی استاحد وظیفه در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت آب و هوای شهر تهران طی امروز و فردا، اظهار داشت: برای وضعیت هوای شهر تهران طی امروز نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای از نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد تشدید پیش بینی می‌شود.

وی گفت: دمای هوای شهر تهران امروز در کمترین ساعات 22 درجه سانتیگراد و در سردترین ساعات 14 درجه سانتیگراد است که این دما در روز یکشنبه به ترتیب به 20، 10 درجه سانتی گراد می‌رسد.

کارشناس هواشناسی افزود: همچنین آسمان تهران در فرداکمی ابری در ارتفاعات همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود و فردا شاهد کاهش دمای هوا هستیم.

وظیفه بیان داشت: در حال حاضر سرعت باد در شهر تهران 7 کیلومتر در ساعت و رطوبت نسبی 55 درصد دید افقی بیش از 10 کیلومتر است.

*کاهش دما و رگبار و رعد و برق وضعیت آب و هوای اکثر نقاط کشور

وی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور اظهار داشت: بررسی داده‌ها و الگوهای پیش یابی هواشناسی بیانگر گذر سامانه کم ارتفاع از تراز میانی جو و نفوذ جریان‌های خنک شمالی به نیمه شمالی کشور طی امروز (شنبه) و فردا می‌باشد.

وظیفه گفت: امروز در برخی مناطق غرب، شمال غرب،دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و شمال شرق کشور ابری، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: همچنین آسمانی ابری همراه با بارش باران و مه آلود بودن استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های شمالی البرز، کاهش محسوس دما و مواج شدن دریای خزر طی امروز و فردا ادامه خواهد داشت.

وظیفه بیان داشت: در طی امروز و فردا شدت بارش در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، شمال زنجان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه  خواهد داشت.

 وی گفت: روز یکشنبه از فعالیت این سامانه در شمال غرب، غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر کاسته  می‌شود و عمده بارش‌ها در شمال شرق، شرق و نواحی مرکزی کشور خواهد بود.

 کارشناس هواشناسی عنوان کرد: در روز یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور شاهد کاهش شدید دما خواهیم بود و برای برخی مناطق آن وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: شایان ذکر است که طی امروز در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز و روز یکشنبه در ارتفاعات  شمال شرق کشور بارش برق دور از انتظار نمی‌باشد و از اواخر روز یکشنبه با گذر سامانه بارشی از  مرزهای شرقی کشور طی روز دوشنبه جوی  آرام در اکثر نقاط کشور پیش بینی می‌شود و همچنین طی امروز و فردا در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و ورزش باد شدید پیش بینی می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: کارشناس ، تهران ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار