راه اندازی دوباره صندوق ملی محیط زیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از راه اندازی دوباره صندوق ملی محیط زیست خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار دیشب در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: صندوق ملی محیط زیست که حدود 8 تا 10 سال دچار رکود بود دوباره دایر شده و از ظرفیت خوبی برای جذب کمک های ملی و بین المللی برخوردار است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورگفت: این صندوق برای رفع نیازهای بخش های صنعت، تولید و تجارت  وکمک برای تصفیه خانه، فیلتراسیون و کاهش آلودگی در نظر گرفته شده است.

معصومه ابتکار در ادامه یوزپلنگ را یکی از نمادهای ملی و از گونه های در معرض تهدید دانست و یادآورشد: برنامه گسترده ای با همکاری کارشناسان داخلی و سازمان ملل برای حفاظت از این گونه اجرا خواهد شد و حفاظت از این حیوان به عنوان طرحی ملی با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورگفت: تمام مناطقی که در آنها تردد یوزپلنگ گزارش شده باشد در طرح های حمایتی سازمان قرار گرفته و یوز ایرانی و دام هایی که در خطر حمله این حیوان هستند توسط برخی بانک ها بیمه شده اند.

وی هم چنین  به احیای کشف رود با همکاری مناسب سازمان ها اشاره کرد و افزود: گام مهمتر این است که با یک برنامه مطالعاتی برای شناسایی و کنترل آلایندگی، رفع تصرفات و آلودگی های ناشی از پسماندهای خانگی و صنعتی اعتبار مورد نیاز  اختصاص یابد.

معصومه ابتکار گفت: آمار مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی نشان میدهد با وجود افزایش جمعیت و وسایل نقلیه و زائر، از سال 1392 تا 1394 با فعالیت های انجام شده، گرد و غبار و آلودگی روند رو به بهبودی را طی کرده است که البته هنوز با حد مطلوب فاصله دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برنامه مدونی برای استانهایی نظیر خوزستان در دست اجرا است که در آن آغاز عملیات مبارزه با گرد و غبار تدوین و فصل مناسب برای کشت گونه های مقاوم در این استان تعیین شده است.

معصومه ابتکار افزود: در چند ماه اینده این طرح آغاز خواهد شد اما شرایط اقلیمی خوزستان وخیم تر شده و کاهش بارندگی و رطوبت زمین، کانون های گرد و غبار را افزایش داده است.

معاون رئیس جمهورگفت: آب دریاچه بزنگان مشهد نیز که از چشمه های کف دریاچه و سیلاب ها تغذیه می شد که به دلیل خشکسالی آب هر دو منبع کاسته شده است اما با پیگیری های انجام شده ،کشاورزان مازاد آب مصرفی خود را به سمت دریاچه هدایت کرده اند.

به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تمهیدات دولت قسمتی از آب روستای بزنگان نیز از طریق خط لوله به این دریاچه انتقال یافته که تاثیر بسزایی در احیاء این دریاچه دارد.

منبع: صبحانه
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار