سخنرانی سفیر ايران در شورای امنيت در مورد زنان، صلح و امنيت

دهقانی گفت: زنان و دختران در بخش هايی از منطقه به هدفی براي گروه های تروريستی و افراط گرايان تبديل شده و قربانی تجاوز و بردگی جنسی می‌شوند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "غلامحسين دهقاني" سفير و معاون نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در جلسه امروز شوراي امنيت كه در خصوص موضوع زنان، صلح و امنيت برگزار شد اظهارداشت: منازعات بويژه در منطقه خاورميانه ابعاد جديدي به خود گرفته و موجب شده تا در بخش هايي از منطقه زنان قرباني تروريسم و خشونت افراطي گردند.

وی افزود: گسترش افراط گرايي خشونت آميز و ايدئولوژي تكفيري حيات و حقوق زنان را به شكل بي سابقه اي در منطقه تهديد مي نمايد. اين ايدئولوژي خطرناك محدود به منطقه ما نخواهد شد و ساير مناطق جهان را نيز تهديد مي نمايد.

دهقانی گفت: زنان و دختران در بخش هايي از منطقه به هدفي براي  گروه هاي تروريستي و افراط گرايان تبديل شده و قرباني تجاوز و بردگي جنسي مي گردند.

وي  از اينكه زنان و دختران به شكل فجيعي قرباني بمباران ها در يمن هستند اظهار تاسف شديد کرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران اقدامات وحشيانه گروه هاي افراطي تروريستي عليه غيرنظاميان بويژه زنان را قويا محكوم می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای ، امنیت ، سازمان ، ملل ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار