نویسنده آمریکایی: آمریکا برای مقابله با داعش جدیت ندارد

نویسنده آمریکایی تصریح کرد: اگر آمریکا می خواهد به صورت جدی با تروریسم مقابله کند باید با عربستان سعودی، قطر و ترکیه برخورد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وین مدیسون، نویسنده آمریکایی در گفتگو با پرس تی وی گفت: آمریکا بیش از یکصد میلیون دلار برای آموزش دادن به نیروهای به اصطلاح میانه روی مخالف حکومت سوریه هزینه کرده است. اما همانطور که فرماندهان ارتش آمریکا اذعان کرده اند نتیجه این همه هزینه، فقط آموزش دیدن پنج یا شش نفر از این افراد بوده است.

وی افزود: برنامه های آمریکا در سوریه نتیجه چندانی نداشته است. مقامات آمریکایی می گویند می خواهند علیه گروه تروریستی داعش اقدام کنند، اما کاملا مشخص است که آمریکا هیچ جدیتی برای مقابله با این گروه ندارد. گروه داعش و گروههای شبیه آن به هروسیله ای که بوده است توانسته است به تسلیحات آمریکایی دست پیدا کند. 

وی در ادامه گفت: ترکیه و عربستان سعودی از گروه داعش حمایت می کنند. اویغورهای چین، چچنی ها و شمار دیگری از عناصر از کشورهای مختلف درقالب گروه تروریستی داعش در سوریه جمع شده اند. بسیاری از اعضای این گروه به ترکیه و اروپا فرار کرده اند.

مدیسون افزود: سیاست آمریکا درباره سوریه مضحک بوده است. آمریکا مبارزه جدی با گروه داعش نداشته است زیرا نمی خواسته است دوستان خودش را در آنکارا یا ریاض و اسرائیل ناراحت کند. 

حالا شاهد آن هستیم که روسیه، چین، ایران و کوبا می خواهند به صورت جدی با گروه تروریستی داعش مقابله کنند و شاخ این گاو را بشکند. 

روسیه به صورت جدی در سوریه وارد عمل شده است. روسیه می گوید دیگر بس است و باید درمقابله با تروریسم جدی بود. 

جنگ داخلی سوریه از چندسال پیش شروع شده است و همچنان ادامه دارد. سوریه به عرصه حضور عمال داعشی تبدیل شده است که از سراسر جهان به این گروه ملحق شده اند و از متحدان آمریکا ازقبیل عربستان سعودی، قطر و ترکیه پول دریافت می کنند. 

اگر آمریکا می خواهد به صورت جدی با تروریسم مقابله کند باید با عربستان سعودی، قطر و ترکیه برخورد کند زیرا این کشورها حامی تروریسم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار