معرفی کتاب؛

پهلوانان نمی‌میرند؛ پنجره رو به آسمان خانه‌ای کوچک

کتاب «پهلوانان نمی‌میرند» به قلم مهدی محمدی سرشت پنجره رو به آسمان خانه‌ای کوچک و راوی زندگینامه شهید طیب حاج رضایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «پهلوانان نمی‌میرند» عنوان کتابی است که در قالب بیست و دو فصل به روایت زندگینامه شهید طیب حاج رضایی می‌پردازد و در ذهن مخاطب پنجره‌ای رو به آسمان باز می‌کند تا همگان با زندگی و تغییر و تحولات شخصیتی وی آشنا شده و او را بیش از پیش بشناسند.

بنابراین گزارش، از عناوین فصول 22گانه کتاب «پهلوانان نمی‌میرند» می‌توان به «آشنایی با مهندس بهرام»، «کارخانه اوس بهرام»، «آشنایی با طیب حاج رضایی»، «دوستی با اوس رضا» و «خلاصه‌ای از زندگی طیب حاج رضایی» اشاره کرد.

لازم به ذکر است که حاج رضایی عیاری بود که در زمان سلطنت سلسله پهلوی به جاهل و لوطی مشهود بود و بنابر شواهد موجود در روزهای پس از تظاهرات 15 خرداد سال 1342 به جرم برهم زدن نظم عمومی دستگیر شده و به استناد قسمت اول ماده 70 قانون مجازات عمومی به اعدام محکوم شد.

گفتنی است که حکم اعدام طیب حاج رضایی در سحرگاه 11 آبان 1342 اجرا شد تا نام این فرد در زمره شهدای انقلاب اسلامی ثبت شود.

خاطرنشان می‌شود که انتشارات «محراب» کتاب «پهلوانان نمی‌میرند» را منتشر کرده و در 318 صفحه در دسترس مخاطبانش قرار داده تا علاقمندان بتوانند بیش از پیش با تاریخ کشورشان آشنا شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.