پول بده تا فوتبالیست بشی!

مدتهاست تکنیک ومسائل فنی حرف اول را در فوتبال نمی زند و در این رشته ورزشی همه چیز در اسکناس ها خلاصه شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛فوتبال پایه در کشورمان مدت‌هاست که درگیر مشکلاتی است و خیلی‌ها را به همین دلیل از این رشته پرطرفدار دور کرده است.

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین مشکلی که در فوتبال پایه وجود دارد دلال‌های است که مانند یک موجود خون‌خوار ذره ذره از پیکره این فوتبال می‌مکند و ترس از زمانی است که روزی به دلیل وجود همین افراد فوتبال به طور کلی نابود شود.
مدت‌هاست که در فوتبال پایه شاهد آن هستیم که عده‌ای با گرفتن و درخواست مبلغی از بازیکن وعده‌هایی در خصوص بازی در تیم‌های سطح بالا و کیفیت‌تر را می‌دهند این اتفاق در حالی پیش می‌آید که عده‌ای به صورت نا حق و با پرداخت وجهی وارد فوتبال می‌شدند عده‌ای پولی می‌پردازند اما هرگز بازی نمی‌کنند و عده‌ای هم با مشاهده چنین وضعیتی انگیزه  خود را از دست می‌دهند و از فوتبال کنار می‌کشند شاید این دلایل بخشی از مشکلاتی باشد که باعث می‌شود هیچ وقت در فوتبال شاهد یک موفقیت نباشیم.
 حتی زمانی هم که یک بازیکن در فوتبال پایه در بهترین شرایط قرار می‌گیرد بعد از مدتی از فوتبال محو می شود زیرا در مراحل بالاتر ممکن است گرفتار دلالان فوتبال شود.
به طور مثال اگر جهانبخش، آزمون و دیگر فوتبالیست‌های جوانی  که در خارج از ایران توپ می‌زدند در ایران می‌ماندند در تور همین  آدم‌ها می‌شدند؟ در همین خصوص تصمیم گرفتیم تا با دو فوتبالیست که هر کدام به دلایلی از فوتبال کنار رفتند صحبت کنیم و علت را از آنان جویا شویم.
سعید طباطبائی فوتبالیستی که بیشتر عمر فوتبال‌اش را در شمیران گذرانده اما حالا دیگر فوتبال بازی نمی‌کند در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان، از مشکلات دوران فوتبالی‌اش گفت: من فوتبال را از سال 86-85 آغاز کردم و در تیم‌های  شهید شیرودی، استقلال شمال غرب، صنعت پرشین، پرسپولیس شمیران و اتحاد شمیران فوتبال بازی کردم ولی بعد از مدتی فوتبال را رها کردم و در حال حاضر فقط تمرینات خودم را پیگیری می‌کنم.

وی در ادامه افزود: همواره مشکلاتی هادی و غیر عادی در فوتبال پایه وجود دارد اسم نمی‌برم اما زمانی که در رده جوانان بازی می‌کردم به من پیشنهاد داده شد تا با پرداخت 5 میلیون تومان می‌توانم راهی  پرسپولیس شوم و در رده امید هم به من پیشنهاد شد تا با پرداخت یک میلیون عضو تیم شوم تازه همه این پیشنهادات برای عضویت در تیم بود تضمینی برای انجام بازی وجود نداشت.اما من نه پولی داشتم و نه علاقه‌ای داشتم که به این صورت وارد فوتبال شوم.

وی در ادامه افزود: در فوتبال شمیران این روند معمول است تا با پرداخت پول بازیکنان فوتبال بازی کنند اما این که مربی در این زمینه رسما درخواست پول کند  را نمی‌توانم قطعی بگویم اما چیزی را که دقیق به خاطر دارم آن است که زمانی که در رده امید بودم تمرینات ما در زمین سرداران شهید واقع در بلوار ارتش برگزار می‌شد قبل از زمان تمرینی ما، شخص یک سانس را اجاره کرده بود و بازیکنان مختلف را دعوت می‌کرد و پس از مشاهده بازی و توانایی آن‌ها با درخواست پولی آن‌ها را راهی تیم‌های سطح بالا می‌کرد اما نباید فراموش کرد که در حال حاضر اکثر باشگاه‌های ما خصوصی هستند و هزینه‌های جاری باشگاه میان بازیکنان تقسیم می‌شود.

اما علاوه بر این باشگاه‌ها عده‌ای هستند که در فوتبال با دریافت پول بازیکنان را به تیم‌های دیگر می‌فرستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا علت خداحافظی است در این سن از فوتبال همین فساد بود گفت: عمده‌ترین مشکل همین بود زیرا می‌گفتند باید پول بدهید ما هم پولی نداشتیم اما پابه‌پای دیگران تمرین می‌کردیم اما به دلیل همین مشکلات جایی برای پیشرفتمان نمی‌دیدم و دل سرد می‌شدیم.

من حتی بازیکنانی را می‌شناسم که در سنین پائین  ملی‌پوش بودند اما به همین دلایل مجبور شدند از فوتبال کنار بروند.در ادامه نیز با یک فوتبالیست خانم صحبت کردیم که ببینیم آیا این مشکل در فوتبال بانوان هم هست یا نه.

حدیث فرحناک  دیگر فوتبالیستی بود  که با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران  در این خصوص گفت‌و‌گو کرد.
وی گفت: من در حال حاضر 8 سال است که فوتبال را حرفه‌ای دنبال می‌کنم و در دسته یک کشوری و دسته سوم کشوری هم سابقه بازی دارم حتی مدتی هم در اردوی تیم ملی حضور داشتم و در آستانه حضور در لیگ برتر بودم که دچار پارگی رباط شدم و مجبور شدم که عمل جراحی انجام دهم.

وی در خصوص مسائل فساد در فوتبال بانوان گفت: معمولا فوتبال بانوان به گونه‌ای است که کلا اگر بخواهیم ادامه دهیم باید هزینه کنیم و امکان آن وجود ندارد که به مانند فوتبال آقایان به راحتی بتوان از پایه فوتبال را دنبال کرد و هزینه نپرداخت.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر آن که آیا تا به حال درخواستی مبنی بر پرداخت پول جهت بازی  در سطح بالاتر داشته‌اید یا نه گفت: من خودم تا به حال با چنین چیزی روبه‌رو نشدم اما در این خصوص از دیگران شنیدم.
حالا می‌توان با توجه به صحبت‌های این دو فوتبالیست خانم و آقا فهمید که شاید برای این که فوتبالمان پیشرفت کند احتیاج است تا زمان بیشتری برای فوتبال پایه گذاشته شود و این گونه مشکلات رفع شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار