روغن‌های موجود در بازار با بدن ما چه می‌کنند؟

قلب برای کارکرد خون انرژی لازم را از طریق چربی‌ها تأمین می‌کند ولی گاهی همین چربی‌ها موجب از حرکت ایستادن آن می‌گردد.

حسن اکبری متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نیاز بدن به روغن‌ها گفت: یکی از ارکان تشکیل دهنده سلول‌های بدن کلسترول است که متأسفانه مظلوم واقع شده است و مردم به اشتباه فکر می‌کنند که کلسترول موجب مرگ و بیماری می‌گردد.میزان کلسترول تولید شده توسط بدن 1گرم است، در حالی که مقدار مورد نیاز بدن 5 گرم است پس حتما باید همانند سایر ویتامین‌ها ، کلسترول هم به اندازه‌ کافی به بدن برسد تا بدن دچار کمبود نشود.

وی در ادامه گفت: قلب ما در هر 24 ساعت 100000بار می‌تپد و سوخت مورد نیاز آن از طریق چربی تأمین می‌شود، پس افرادی که چربی نمی‌خورند و کاملا از مصرف چربی خودداری می‌کنند این موضوع کاملا غیر علمی است و از لحاظ سلامتی و پزشکی صحیح نمی‌باشد.

این متخصص آسیب ‌شناسی در خصوص روغن‌هایی که در بازار وجود دارد عنوان کرد: تمام روغن‌هایی که در بازار وجود دارند روغن‌های صنعتی هستند که شامل روغن‌های مایع، جامد و روغن‌های مخصوص سرخ کردنی است که هر سه متأسفانه مضر است و بیشتر مواد تشکیل دهنده‌ی آن را مواد صنعتی تشکیل داده است. روغن‌های کلزا، سویا و کرچک عمدتا در صنعت مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به هیچ عنوان مصرف خوراکی نداشته‌اند اما با گذشت زمان به عنوان روغن نباتی وارد بازار شدند و جایگزین روغن‌های حیوانی شدند.

اکبری در خصوص روغن‌های گیاهی تصریح کرد: روغن های گیاهی عمدتا طبیعت سردی دارند و انرژی سلول‌ها را می‌گیرند و بنابراین موجب اختلال در عملکرد سلول و کاهش طول عمر آنها، بیماری های رماتیسمی و آرتروز زودرس می‌گردد.

وی بیان کرد: خوردن روغن‌های حیوانی هیچ رتباطی با پدیده‌ی تصلب شرایین ندارد بلکه یک بیماری خود ایمنی ناشی از خوردن روغن‌های گیاهی است.از روغن‌های گیاهی مورد تأیید می‌توان روغن کنجد و زیتون را نام برد که چون طبیعت گرمی دارند برای سلامت بدن مفید هستند که می‌توان از روغن کنجد برای سرخ کردنی‌ها و روغن زیتون برای سالاد و روی برنج استفاده کنیم چراکه روغن کنجد در برابر حرارت مقاوم‌تر است.البته روغن ارده‌ی کنجد بر همه‌ی روغن‌های نام برده شده ارجحیت دارد.

وی افزود: روغن خالص گردو، پسته، بادام که می‌تواند جایگزین خوبی برای کنجد و زیتون باشد که روغن بادام به دو نوع تلخ و شیرین تقسیم می‌شود که روغن تلخ استفاده موضعی و برای دردها و روغن شیرین برای مصرف خوراکی کاربرد دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از مصرف روغن‌های جامد و مایع و همچنین سرخ کردنی اکیدا خودداری کنیم چراکه موجب بروز مشکلات کبد چرب می‌گردد.بنابراین باید طبع خود را به مصرف روغن‌های حیوانی و برخی روغن های گیاهی نام برده شده عادت دهیم.هر چند از لحاظ قیمت هم این روغن‌ها از روغن های صنعتی گرانتر هستند ولی بهتر است این هزینه صرف خرید مواد غذایی سالم شود تا اینکه جهت درمان به کار گرفته شود.


انتهای پیام/




برچسب ها: روغن ، کلسترول ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Romania
ناشناس
۰۶:۳۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
باتشكرازراهنماييهاى شما ادامه دهيد تاهموطنان بيشتر اگاه شوند
آخرین اخبار