تیم هندبال محصول 15 سال تلاش است

مرتجی: لژیونرها بیایند قطر را می‌بریم

سرمربی تیم هندبال منیزیم فردوس معتقد است تیم ایران با لژیونرهایش توانایی شکست قطر را دارد.

شهداد مرتجی در گفت‌‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: همگروهی ما با قطر از فاکتورهای جالب توجه است. به این ترتیب در نیمه نهایی به این تیم نمی‌خوریم. 

وی درباره دیگر حریفان هندبال ایران در انتخابی المپیک توضیح داد: تنها قطر حریف جدی ایران نیست، بلکه ما باید تیم‌های عربستان، ژاپن و کره جنوبی را هم جدی بگیریم. 

سرمربی تیم منیزیم فردوس افزود: در دیدارهایی که با این تیم‌ها داشتیم، بازی‌های پایاپایی به نمایش گذاشتیم. آنها بازیکنان خوبی دارند و ما باید این تیم‌ها را کنار بزنیم و در دیدار نهایی دوباره به قطر برسیم. 

مرتجی با اشاره به توانایی بالای ملی‌پوشان هندبال ایران گفت: ما نباید شایستگی‌های بچه‌های تیم ملی را دست کم بگیریم. جوان‌های خوبی در تیم ملی حضور دارند و با توجه به اردوهای خوبی که پشت سر گذاشتند می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم. با اضافه شدن لژیونرها هم وضعیت تیم ملی بسیار بهتر می‌شود. 

دروازه‌بان پیشین تیم ملی هندبال ایران تاکید کرد: اگر همه لژیونرها را در اختیار داشته باشیم، پیروزی بر قطر حتی در دوحه دور از دسترس ما نیست. قطر تیمی است که سرمایه‌گذاری هنگفتی در هندبال می‌کند و با آوردن چهره‌های سرشناس هندبال جهان به تیمی بین‌المللی تبدیل شده است. 

وی ادامه داد: گمان می‌کنم قطر 2 تیم دارد. اگر تیمی که در بازی‌های آسیایی دیدیم و لژیونرهای ما هم مقابل این تیم بایستند، چیزی از لژیونرهای ما بیشتر ندارد قطعاً می‌توانیم مقابل این تیم کارهایی انجام دهیم اما اگر تیم نایب‌قهرمان جهان مقابل ما قرار بگیرد، شرایط فرق می‌کند. به هرحال همه چیز بستگی به شرایط تیم هندبال قطر دارد. 

مرتجی در پاسخ به این پرسش که اگر نتوانیم در دوحه نتیجه بگیریم چه اتفاقی می‌افتد؟ توضیح داد: چنانچه این اتفاق بیفتد، ما باید در انتخابی بین‌قاره‌ای با تیم‌های قدرتمند جهان روبرو شویم. تیم‌های قدرتمندی از اروپا و دیگر قاره‌ها که قطعاً کار ما را دشوارتر از انتخابی المپیک در آسیا می‌کنند. در این حالت شرایط هندبال هم مانند بسکتبال می‌شود. البته به این هم باید توجه داشت که قطر بازیکنانی دارد که تعصبی به ملیت جدید خود ندارند. 

وی با اشاره به وضعیت لژیونرهای ایران در اروپا اضافه کرد: وضعیت ایمان جمالی را در خبرگزاری‌ها دنبال کردم و متوجه شدم کار او برای پیوستن به تیم ملی سخت‌تر شده است. به یقین اگر همه لژیونرهای ما به مسابقات انتخابی المپیک برسند، تیم قدرتمند و خوبی خواهیم داشت.

مرتجی افزود: این تیم حاصل امروز و دیروز نیست بلکه محصول 10-15 ساله فدراسیون هندبال است. مهدوی هم یکی از مدیران خوب و لایق ماست که به تیم‌های پایه توجه ویژه‌ای دارد. امیدوارم بازیکنان همین تیم‌ها جای برخورداری، استکی و جمالی را بگیرند و پشتوانه‌‌های خوبی برای هندبال ما باشند. ضمن این‌که از تلاش رسانه‌ها در حمایت از تیم ملی هم نباید به سادگی گذشت. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار