کاهش رکود و تورم نیازمند همکاری همه‌جانبه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت برای حل مسائل مربوط به رکود و تورم نیازمند همکاری ستادهای تحت نظارت رهبری می‌باشد.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص استفاده از منابع مالی در تولید و رهایی از رکود اظهار داشت: با توجه به اینکه حداقل 60 درصد از مشکلات رکود اقتصادی کشور به تأمین مالی برمی‌گردد استفاده از پول می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی افزود:دولت باید از طریق قانون رفع موانع تولید و استفاده از منابع مالی و همچنین استفاده از منابع بلوکه شده به حمایت از تولید بپردازد.

وی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط دولت یازدهم در حمایت از تولید و کنترل تورم گفت: دولت 200 هزار میلیارد بدهی دارد و درآمدش نیز نسبت به گذشته کاهش یافته که متأسفانه منابع ارز و ریالی آن نیز تاکنون بر مدار شیب منفی حرکت کرده که تلاش بر این است تا این شیب منفی را معکوس نماید.

عضو کمیسیون اقتصادی افزود: بدهی‌های دولتی و بانکی، پروژه‌های نیمه تمام، کاهش قیمت نفت و عدم تحقق بخشی از مالیات به علت رکود، مشکلاتی هستند که دولت با آنها دست به گریبان است که مربوط به دو سال اخیر نیست.

ندیمی تأکید کرد: دولت برای حل مسائل مربوط به رکود و تورم تمام تلاش خود را می‌کند و در این میان نیازمند همکاری ستادهای تحت نظارت رهبری می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار