قسمت دوم؛

هر آنچه که از صفحه مسئولین می توان فهمید + تصاویر

فیلتر نبودن اینستاگرام، دسترسی به فضای مجازی را برای همه راحت کرده و این امکان را به چهره های سیاسی داده که بدون هیچ دغدغه ای در اینستاگرامصفحه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خیلی از چهره ها به دلیل مشغله ای که دارند، نمی توانند وقت زیادی برای حضور در فضای مجازی بگذراند و ادمین صفحه را اداره می کند؛ اما بعضی از آنها پست های کمتری می گذارند و ترجیح شان این است که خودشان با مخاطب شان در ارتباط باشند، مثل علی جنتی.

بعضی از ادمین ها، صفحه های اینستاگرام را در حد یک خبرگزاری اداره می کنند و بعضی هم با مدل نوشته هایشان وانمود می کنند که ادمینی در کار نیست و خود شخص، نویسنده مطالب است. صفحاتی هم که این چهره ها فالوو می کنند، جالب است. اغلب آنها صفحه های محدودی را دنبال می کنند که حتی تعدادشان به ده صفحه هم نمی رسد. ترجیح فردی مثل معصومه ابتکار هم این است که اصلا کسی را فالوو نکند اما عباس عراقچی حتی اعضای فامیل را هم در بین دوستانش دارد. نکته جالب در بیشتر صفحات لحن رسمی و غیرخودمانی است. این چهره ها صفحه اینستاگرام شان را به خبرگزاری تبدیل کرده اند.


مرتضی اشراقی:نوه امام خمینی (ره) هم ۲۶ هزار و ۸۰۰ فالوور دارد. اشراقی هم صفحه متفاوتی دارد. از پوستر فیلم هدیه گرفته تا عکس های خانوادگی را می شود. عکس از نورالدین خمینی، برادر امام، عکسی از شش سالگی اش، تیم فوتبال دبیرستانش، عکس با دوستان نزدیکش و… صفحه او را متفاوت کرده است. اشراقی سعی می کند خیلی سیاسی ننویسد. بیشتر خاطراتش را مرور می کند و بعضی وقت ها هم غزل های عاشقانه می گذارد. او ۴۳۲ صفحه را هم فالوو کرده است. علاوه بر چهره های سیاسی و روحانی، اشراقی حتی خبرنگاران ورزشی نظیر مازیار ناظمی را هم در جمع دوستانش دارد.

هرانچه که از صفحه مسئولین می توان فهمید + تصاویر

حسن خمینی:۱۴۸ هزار فالوور دارد. صفحه پسرش سید احمد و مرحوم پدرش سید احمد را هم دنبال می کند. صفحه او را ادمین اداره می کند. هم، خبری است و هم شخصی. عکس هایی از دختر و پسرانش، عکس های قدیمی از پدر و خودش، عکس هایی هم از مراسم هایی که می رود، در صفحه اش به وفور دیده می شود.

هرانچه که از صفحه مسئولین می توان فهمید + تصاویر

زهرا اشراقی:این نوه امام هم فالوور کم ندارد؛ ۵۸ هزار و ۸۰۰ نفر. خودش هم ۲۷۴ نفر را فالوو کرده. از سیاست مداران و هنرمندان گرفته تا خبرنگاران و اعضای فامیل در جمع دوستان اشراقی دیده می شوند. تبریک روز مادر و عکس هایی از مادر، عکس هایی از برادر، برادرزاده و خواهرزاده. تبلیغ برای فیلم درخشان، پرچم پرسپولیس، عکس با لیلی رشیدی و… می گویند که زهرا اشراقی زندگی عادی اش را دارد و خیلی اهل حرف زدن درباره سیاست نیست.

هرانچه که از صفحه مسئولین می توان فهمید + تصاویر

علی مطهری:با نامه هایی که مطهری می نویسد انتظار می رفت که صفحه اینستاگرامش را هم خودش اداره کند اما او هم ادمین دارد. متن نامه هایی که نوشته یا مصاحبه هایی که با خبرگزاری ها و روزنامه ها انجام داده، اصلی ترین پست هایی هستند که در اینستاگرام او دیده می شوند. هرازگاهی بخشی از گفته ها و نوشته های پدرش را هم منتشر می کنند. مطهری فقط پنج صفحه را فالوو کرده؛ صفحه امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و علی لاریجانی.

هرانچه که از صفحه مسئولین می توان فهمید + تصاویر

علی لاریجانی:صفحه رئیس مجلس را هم ادمین اداره می کند. متن ها با لحنی که خود لاریجانی صحبت می کند، نوشته شده تا مخاطبان او احساس کنند نویسنده مطالب خودش است. به خاطر همین صفحه او خبرگزاری محض نیست. لاریجانی سه صفحه را فالوو کرده؛ صفحه مقام معظم رهبری، علی مطهری و خانه ملت؛ اما خودش ۱۵ هزار و ۳۰۰ فالوور دارد.

هرانچه که از صفحه مسئولین می توان فهمید + تصاویر

شهاب مرادی:او هم اهل فالوو کردن نیست. فقط صفحه مقام معظم رهبری، صفحه امام حسین (ع) و الکافی را دنبال می کند. خودش ۱۶۰ هزار فالوور دارد. صفحه اش را خودش اداره می کند. عکس از بچه ها، گل و بلبل، دریا، دوستان و… انواع عکس ها را می شود در صفحه مرادی دید. هدف اصلی اما تدریس است. زیرنوشت عکس ها چیزی غیر از این نیست.

هرانچه که از صفحه مسئولین می توان فهمید + تصاویر

عزت الله ضرغامی:همه پست هایش را خودش می نویسد. از خاطرات بامیه و فرفره فروشی اش می گوید. از آشپزی اش عکس می گذارد، از موتورسواری، از نوه اش، از گشت و گذارهایی که می کند. بعضی از وقت ها هم درباره برنامه های تلویزیونی نظر می دهد، چه مثبت و چه منفی. سعی کرده صفحه ای خودمان داشته باشد. ۱۵ هزار و ۶۰۰ فالوور دارد. صفحات مقام معظم رهبری، امام خمینی (ره) و راوی صادق را هم دنبال می کند.

هرانچه که از صفحه مسئولین می توان فهمید + تصاویر

حسن هاشمی:پست هایی که وزیر بهداشت می گذارد، به نظر می رسد خودش نوشته باشد. فعل هایش اول شخص مفرد است اما خبرهایی که می گذارد، نشان می دهد که او هم ادمین دارد. سفرهای استانی، سرکشی به بیمارستان ها و عکس های یادگاری با بیماران، سلفی با خبرگاران، نشست های خبری و حضورش در همایش ها موضوعات اصلی صفحه اش هستند. هاشمی نزدیک به ۱۰ هزار فالوور دارد و پنج نفر را هم فالوو می کند. امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری، هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و صفحه Inconosquare.

هرانچه که از صفحه مسئولین می توان فهمید + تصاویر

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه:به نظر می رسد نویسنده بیشتر مطالب خودش باشد. زیرا برای بعضی از عکس ها هیچ توضیحی نداده یا اگر داده کوتاه است. به همین خاطر به نظر می رسد صفحه با ادمین اداره می شود اما قلمی که پست های بلند را نوشته، دقیقا همانی است که در فیس بوک می نویسد. این شباهت می گوید صفحه ظریف ادمین ندارد. به خصوص وقتی که زیر عکس هایی که خودش نگرفته، اسم عکاس را هم آورده. ۳۳۹ هزار نفر او را فالوو می کنند. خودش هم صفحات مقام معظم رهبری، سازمان میراث فرهنگی، امیرحسین شمس زاده، روحانی مدیا، عراقچی، برج میلاد، اسحاق جهانگیری، علی  جنتی و محمد نهاوندیان را دنبال می کند.

هرانچه که از صفحه مسئولین می توان فهمید + تصاویر


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۴
فقط اصلاح طلبان رو گذاشتی که؟؟؟!
آخرین اخبار